شناسهٔ خبر: 49697088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخست‌وزیر یمن: ملت ما پروژه آمریکا را قبول نمی‌کنند

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که یمنی‌ها هرگز پروژه آمریکا را قبول نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که ملت ما امکان ندارد که پروژه آمریکا را قبول کنند.

وی افزود: کسانی که ادعا می‌کنند انقلاب سپتامبر کودتا بود باید بدانند که اگر این یک انقلاب نبود، 17 کشور علیه ملت یمن جنگ به راه نمی انداختند.

بن حبتور گفت: اگر انقلاب 21 سپتامبر رخ نمی‌داد، دشمن فرودگاه و بندر الحدیده را نمی‌بست و بانک مرکزی را به عدن انتقال نمی‌داد و ملت یمن در محاصره قرار نمی‌گرفتند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که انقلاب 21 سپتامبر با شعارهایش در همبستگی با ملت فلسطین دشمن صهیونیستی را خشمگین کرد.

وی افزود: به عبدالملک بدرالدین الحوثی که ملت و انقلاب را در شرایطی استثنایی که تاکنون کشور تجربه نکرده بود، رهبری کرد تبریک می‌گویم.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: به دنیا اعلام می‌کنیم، ملتی که 7 سال مقاومت کرد می‌تواند 7 سال دیگر برای مقابله با تجاوز مقاومت کند.

ده‌ها هزار نفر از مردم یمن در چندین شهر این کشور، هفتمین سال انقلاب 21 سپتامبر 2014 را که به سرنگونی دولت دست نشانده یمن انجامید، گرامی داشتند.

رسانه های یمن از جمله شبکه المسیره این کشور عصر امروز سه‌شنبه گزارش دادنذ که شمار زیادی از شهروندان یمن امروز 21 سپتامبر در استان‌های شمالی و شمال غربی دست به راهپیمایی گسترده‌‌ای زده و بر حمایت از این انقلاب و مقابله با دسیسه‌های دشمنان یمن و کشورهای متجاوز به این کشور تأکید کردند.

هفت سال پیش مردم یمن در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و ‏ناکارآمدی و فساد دولت منصور هادی که مجری سیاست‌های‌ عربستان ‏سعودی در یمن بود به پا خاستند.

پس از فرار منصور هادی به ریاض، انصار الله یمن و انقلابیون 21 سپتامبر 2014 وارد شهر «صنعاء» شدند و کنترل این شهر را به ‏دست گرفتند و مانع از تلاش برخی گروه‌های‌ تروریستی وابسته به برخی ‏رژیم‌های‌ منطقه و القاعده شدند که درصدد ایجاد انفجار و آشوب در داخل ‏این کشور و در نتیجه تقسیم آن بودند.

انتهای پیام/

 

نظر شما