شناسهٔ خبر: 49696844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محورهای رسانه های لبنان؛

میقاتی ۲۰۲۱ بسیار قوی تر از میقاتی ۲۰۱۱ و ۲۰۰۵ است

رسانه‌های لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته به موضوعات مختلفی پرداختند که بحث رای اعتماد پارلمان لبنان به دولت میقاتی از مهمترین سوژه خبری این رسانه‌هاست.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الاخبار نوشت: -دولت میقاتی با کسب ۸۵ رأی موافق در مقابل ۱۵ رأی مخالف از پارلمان لبنان، رأی اعتماد گرفت. میقاتی ۲۰۲۱ بسیار قوی‌تر از میقاتی ۲۰۱۱ و ۲۰۰۵ است. او علاوه بر حمایت تقریباً کامل داخلی، از حمایت آمریکا و فرانسه هم برخوردار است. آیا او از این فرصت استفاده می‌کند و به نفع منافع مردم حرکت می‌کند یا از منافع باند حاکم و علیه طبقات متضرر حمایت می‌کند؟ اولین مساله برای دولت بعد از رأی اعتماد نوع مناسباتش با ریاض است و اینکه آیا عربستان از موضع سلبی خود خارج می‌شود یا نه؟

این رسانه می‌نویسد: بایدن ترامپیسم را زنده کرد؛ جنگ صلیبی علیه چین.

روزنامه البناء لبنان آورده است: موضع کنونی لبنان که نوعی اهمال و بی توجهی در آن است، اسرائیل را به سمت توقف دست درازی به مرزهاق دریایی لبنان و حقوق آن سوق نمی‌دهد.

روزنامه مذکور می‌نویسد: سقف اقدامات مثبت آمریکا در قبال لبنان صرف نظر از نقشه فروپاشی لبنان است وگرنه آمریکا اقدامی را در راستای خیزش لبنان انجام نخواهد داد و هر آنچه می‌ماند قدرت و اراده دولت است که به این سمت حرکت کند.

روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت: اکنون لحظه‌ای فرارسیده است که منافع فرانسه و ایران و آمریکا در یک نقطه به هم تلاقی پیدا کرده و ان توافق محدود بر سر گشایش وضعیت در لبنان است.

تارنمای المدن لبنان هم آورده است: پرونده‌ای که می‌تواند باعث به تعطیلی کشاندن دولت میقاتی شود، پرونده تحقیق درباره انفجار بیروت است.

روزنامه نداء الوطن لبنان نوشت: حزب الله دیروز قدرت خود را اینگونه نشان داد که وقتی برق پارلمان لبنان در جلسه رأی اعتماد به کابینه رفت این نماینده حزب الله بود که ژنراتور را تأمین کرد.

روزنامه الدیار لبنان آورده است: میقاتی از فرانسه و آمریکا این اطمینان را گرفته است که دولتش تعطیل نشود.

نظر شما