شناسهٔ خبر: 49696757 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی:

وزارت امور خارجه در انتخاب سُفرا شتاب‌زده عمل نکند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی معتقد است سفرای ایران و رایزنان فرهنگی باید ظرفیت‌های دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور را به خوبی شناخته و در راستای ایجاد بالاترین سطح منافع برای کشورمان از آن استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت انتخاب سفرا در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی، گفت: ساختار نظام ما ویژگی های سفیر را مشخص کرده است که وظایف آنها شامل رساندن پیام جمهوری اسلامی، فعالیت در سطح نیاز کشورمان و ایجاد بالاترین سطح منافع ملی برای ایران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه افرادی باید در منصب سفارت باشند که در تراز جمهوری اسلامی اندیشیده و توانمندی وسیع داشته باشند، عنوان کرد: از وزیر امور خارجه توقع داریم که در انتخاب سفرا هم مباحث مرتبط با اندیشه و نظر، هم موضوعات مربوط به حیطه رفتار و منش و هم موضوع توانمندی در اجرا را همزمان و توأمان در نظر بگیرد.

عباس مقتدایی

وی افزود: ما ظرفیت عظیمی در حیطه دیپلماسی عمومی و فرهنگی داریم که باید بخشی از آن در وزارت امور خارجه و بخشی در سفارتخانه ها مورد توجه واقع شود.

مقتدایی ادامه داد: از سوی دیگر رایزنان فرهنگی نیز باید با چنین رویکردهایی در سایر کشورها حضور یابند البته به کارگیری آنها در حیطه فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزارت خارجه و سفیران ایران باید در تراز جمهوری اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: سفرای ایران باید کارآزموده، دارای تفکر و صاحب ابتکار در عمل باشند که بر این اساس معتقدم وزارت خارجه در انتخاب سفرا شتابزده عمل نکند و در عین حال بررسی های دقیقی انجام دهد./

پایان پیام

نظر شما