شناسهٔ خبر: 49696680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری ۸۸ دوره تربیت مربی قرآن در آستان قدس رضوی

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در چهار سال گذشته ۸۸ دوره حضوری و مجازی تربیت مربی قرآن برگزار کرده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مسعود میریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۹۶ که فعالیت‌های مهدالرضا(ع) زیر نظر مرکز قرآن آستان قدس رضوی قرار گرفته است ۷۲ دوره حضوری و از خردادماه امسال نیز ۱۶ دوره مجازی تربیت مربی در این مرکز برگزار شده است.

وی در خصوص برگزاری آزمون مربیان طرح مهدالرضا(ع) هم گفت: در دوره‌های تربیت مربی مهدالرضا(ع) افراد متقاضی از سراسر کشور درخواست خود را به مرکز قرآن آستان قدس رضوی ارسال می‌کنند و مدرسان این مرکز برای آموزش مربیان به کلیه شهرستان‌ها، شهرها و روستاها و حتی مناطق عشایری اعزام می‌شوند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: پس از برگزاری یک دوره آموزشی ۵۰ ساعته که در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر به صورت حضوری و به مدت یک هفته برگزار می‌شود، از متقاضیان آزمون گرفته می‌شود که در صورت قبولی، برای آنان گواهینامه‌ صادر می‌شود و این گواهینامه مجوز فعالیت آنها به عنوان مربی در مهدالرضا(ع) خواهد بود.

حجت الاسلام میریان اظهار داشت: شرایط حضور در این طرح در کلانشهرها داشتن سن زیر ۳۵ و حداقل مدرک فوق‌دیپلم و در سایر شهرها تا ۴۰ سال و مدرک دیپلم است و کلیه شرکت‌کنندگان در این طرح باید دوره تجوید مقدماتی را نیز گذرانده باشند و اعتقاد به دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهرت اخلاقی، سلامت جسمانی، تکلم روان و آشنایی با مهارت‌های تدریس قرآن و احکام و مهارت ارتباط با کودکان از دیگر ویژگی‌های لازم برای متقاضیان تدریس در مهدالرضا(ع) است.

وی با بیان اینکه دوره های تربیت مربی مهدالرضا(ع) بعد از شیوع بیماری کرونا به ۲ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های مجازی ما برای مربیان مهدالرضا(ع) با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود و سقف تشکیل هر کلاس حضوری در این شرایط ۲۵ نفر است.

نظر شما