شناسهٔ خبر: 49696641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

منبع نزدیک به طالبان:

پاکستان در مورد کشور افغان ها نظر ندهد

یک منبع نزدیک به طالبان در واکنش به تاکید مقامات پاکستانی برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان گفت که پاکستان حق تعیین تکلیف در این باره را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تاکید مقامات پاکستانی برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، «محمد مبین» از منابع نزدیک به طالبان تصریح کرد که پاکستان حق تعیین تکلیف برای افغانستان را ندارد.

مبین گفت: ما به هیچکس این حق را نمی‌دهیم که برای ما خواستار تشکیل دولت فراگیر شود. آیا منظور از ایجاد دولت فراگیر این است که همسایگان نمایندگان و جاسوسان خود را در نظام جابجا کنند؟

وی افزود که نظام کنونی افغانستان فراگیر است و مردم آزاد هستند و مانند دیگر کشورها حق این را دارند تا نظام خود را تعیین کنند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان پیش‌تر با تاکید بر لزوم تعامل با طالبان گفته بود که پاکستان با تمام همسایگان افغانستان برای ایجاد سازوکاری جهت برسمیت شناختن طالبان در حال کار است.

وی با اشاره به ایجاد دولت موقت طالبان نیز از آن‌ها خواست تا دولتی فراگیر ایجاد کنند، چرا که این کلید ثبات دراز مدت افغانستان است.

نخست وزیر پاکستان همچنین مدعی شد: در داخل طالبان نیز این باور وجود دارد که باید همه اقلیت‌ها در زیر چتر حکومت فراگیر قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما