شناسهٔ خبر: 49696613 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ادامه منع تردد شبانه تا کاهش آمار فوتی ها و مبتلایان کرونا

ايسنا : وزیر کشور گفت: تقویت هر چه بیشتر مراحل شناسایی، مراقبت، قرنطینه، حمایت، واکسیناسیون و همه مراحل باید با دقت و سرعت بیشتری انجام پذیرد؛ لذا باید میزان تست ها در حوزه شناسایی و مراقبت افزایش پیدا کند و در حوزه قرنطینه نیز شکل هوشمند قرنطینه اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

وزیر کشور با تاکیدبر ادامه منع تردد شبانه تا زمان کاهش قابل توجه آمار فوتی ها و مبتلایان کرونا، گفت: در حال حاضر محدودیت سنی برای تزریق واکسن برداشته شده و همه افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق واکسن می توانند به مراکز مراجعه کنند و درخواست ما این است که برای انجام هر چه زودتر واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال سریعتر به مراکز مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز سه شنبه طرح شهید سلیمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ابعاد مختلف آن بررسی شد. در همین راستا تقویت هر چه بیشتر همه مراحل این شهر و سرعت بخشیدن به مراحل آن مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: تقویت هر چه بیشتر مراحل شناسایی، مراقبت، قرنطینه، حمایت، واکسیناسیون و همه مراحل باید با دقت و سرعت بیشتری انجام پذیرد؛ لذا باید میزان تست ها در حوزه شناسایی و مراقبت افزایش پیدا کند و در حوزه قرنطینه نیز شکل هوشمند قرنطینه اجرایی شود.

وزیر کشور ادامه داد: در بحث حوزه حمایت ها نیز حمایت های شخصی و صنفی مجددا مورد بررسی قرار گرفت تا اگر حمایت های جدیدی قرار است اتفاق بیفتد مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. همچنین در حوزه واکسیناسیون با توجه به آمادگی که از سوی وزارت بهداشت ایجاد و اعلام شده و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده مردم نیز باید تلاش کنند برای واکسیناسیون هر چه سریعتر به مراکز مراجعه کنند تا بتوانیم این موضوع را به انتها برسانیم.

پیگیری تامین معوقات کادر درمانی

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح دیگر مصوبات جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه پیگیری تامین معوقات کادر درمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بخش هایی از این معوقات پرداخت شده و به صورت نوبتی این پرداخت ها تکمیل خواهد شد.

وی افزود: موضوع دیگر که در این جلسه مطرح شد موضوع محدودیت ها بود. محدودیت هایی که می تواند برداشته شود به ویژه برای مشاغلی که با محدودیت مواجه هستند که با زدن دو دز واکسن و ایجاد مصونیت می تواند محدودیت ها برداشته شود. همچنین در مورد ترددهای مرزی و کنترل دقیق تست های PCR منفی در مبادی ورودی و همین طور مبادی خروجی زمینی و هوایی بحث شد و مقرر شد تمهیدات جدی تری برای این موضوع اعمال شود.

رفع محدودیت های تردد شبانه باید با کاهش آمار فوتی و مبتلایان همراه باشد

باید مراقبت کنیم که گرفتار پیک ششم نشویم

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برداشته شدن محدودیت منع تردد شبانه گفت: فعلا منع تردد شبانه ادامه خواهد داشت تا میزان فوتی ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و دیگر ضرورتی نداشته باشد؛ البته به دنبال رفع محدودیت ها هستیم اما باید این موضوع با کاهش آمار فوتی و مبتلایان همراه باشد. هر چند که در فرود آمارها هستیم ولی باید کاملا مراقبت کنیم تا گرفتار پیک دیگری نشویم. باید مراقبت کنیم که گرفتار پیک ششم نشویم؛ لذا همه دستورالعمل ها باید ناظر بر این مراقبت باشد. طبیعتا منع تردد تا زمانی که اطمینان لازم پیدا نکرده ایم ادامه خواهد داشت.

وحیدی در خصوص موضوع واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: از نظر واکسن مشکلی نداریم. لذا در وزارت بهداشت، بسیج و هلال احمر آمادگی لازم وجود دارد و با رفع محدودیت سنی، همه افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق واکسن می توانند به مراکز مراجعه کنند. خواهش ما این است که این افراد به مراکز هر چه زودتر مراجعه کنند تا زودتر این کار انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز گفت: هنوز تصمیم خاصی برای این افراد گرفته نشده است و فعلا واکسیناسیون برای افراد ۱۸ سال به بالا انجام می شود.

نظر شما