شناسهٔ خبر: 49696604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در سال جاری:

هشت هزار و ۴۱۱ نفر زوج گلستانی تسهیلات ازدواج را دریافت کردند

گرگان- ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ۱۵ هزار و ۳۷۴ فقره پرونده دریافت تسهیلات ازدواج به بانک‌های استان ارائه شد که هشت هزار و ۴۱۱ نفر آن را دریافت کردند و ۶ هزا رو ۹۶۳ نفر در نوبت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسمعلی برزمینی روز سه شنبه در ستاد جوانان استان با موضوع هویت ملی و دینی و جوانان و عفاف و حجاب در سالن جلسات استانداری افزود :  زوج‌های جوان دریافت کننده وام در مجموع هفت هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج دریافت کرده‌اند.

هشت و ۴۱۱ نفر زوج گلستانی تسهیلات ازدواج را دریافت کردند

وی یادآور شد: براساس آمارهای ارائه شده از اداره کل ثبت احوال استان، در پنج ماه نخست سال جاری ۶ هزار و ۳۰۰ نفر ازدواج در استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی که پنج هزار و ۲۸۲ نفر بود، ۱۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این جلسه گفت: فلسفه حجاب در جامعه ما بد معرفی شده و به حجاب تنها به جنبه جنسیتی توجه شده است.

عادله کشمیری خاطرنشان کرد: حجاب زن و مرد (جنسیت) نمی‌شناسد و نیاز است در کنار مساله حجاب، مساله عفاف هم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: متاسفانه بعد از پیروزی  انقلاب نتوانستیم جامعه ایمانی را آماده حجاب کنیم و آماده کردن جامعه در این حوزه، به تنهایی از یک ارگان و نهادی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نمی‌آید.

وی تصریح کرد: وقتی فلسفه‌ای بد گفته و ترویج داده می‌شود، بدون شک نمی‌تواند اثرگذاری داشته باشد.

استاندار گلستان هم در این نشست از غیبت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات و کارگروه‌های مختلف انتقاد کرد.

هادی حق‌شناس افزود: بارها در خصوص این غیبت‌ها تذکرات جدی داده ایم، اما همچنان برخی از مدیران توجهی به این مساله ندارند.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که معاون و کارشناس حضور دارد، ممکن مطالب آنطور که باید و شاید درست به مدیر اصلی منتقل نشود و از سوی دیگر پس از بیان گزارش هر دستگاه ممکن است سئوالاتی مطرح شود که نیاز باشد خود مدیر مربوطه نسبت به آن جوابگو باشد.

برای حضور در این جلسه از ۲۵ مدیرکل دستگاه‌های مختلف و متولی و چند مدیر شهرستانی دعوت شدند.

هشت و ۴۱۱ نفر زوج گلستانی تسهیلات ازدواج را دریافت کردند

استاندار گلستان در این جلسه پس از شنیدن سخنان مدیرکل ورزش و جوانان به همراه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موکلف است تا پیش از هفته جوانان از ۲۵۰ عضو انجمن مد و لباس استان بخواهد تا نسبت به طراحی و ارائه یک مدل البسه برای دانش‌آموزان و دانشجویان استان اعم از دختر و پسر، اقدام کنند و طرح برتر به عنوان مدل البسه دانش‌آموزان و دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

هادی حق‌شناس تاکید کرد: این مدل باید متناسب با جنسیت افراد و راحتی و زیبایی براساس هویت و فرهنگ اسلامی ایرانی و نیز جوان‌پسند باشد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شاید برخی از جوانان در خصوص هزینه‌های ازدواج دچار مشکل باشند، از رسانه‌های جمعی و گروهی خواست تا نسبت به امر اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص تسهیلات ازدواج اقدام نمایند.

استاندار گلستان تاکید کرد: آموزش و پرورش بهترین فرصت زمانی و مکانی برای ترویج و ترغیب هویت حجاب و عفاف است.

نظر شما