شناسهٔ خبر: 49696575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انعکاس دستاورد‌های دفاع مقدس به جامعه با جدّیت انجام شود

امام جمعه جیرفت گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم است و باید دستاورد‌های آن برای جامعه، مدیران و جوانان ما انعکاس داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک گنجینه و منبع بسیار غنی برای کشور مردم جوانان و یک منبع بسیار برای مطالعه اصحاب فکر و اندیشه و رسانه دنیا باشد.

او افزود: دانشجویان رشته نظامی در ایران و دنیا می‌توانند با مطالعه هشت سال دفاع مقدس با شیوه‌های جنگی آشنا شوند و دستاورد‌هایی نصیب آن‌ها می‌شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در نگاه و کلام مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس سال گذشته مقام معظم رهبری به ۲ نکته اشاره کردند که ما باید مواظب باشیم تا در دفاع مقدس و واقعیت‌های دفاع مقدس تحریف نشود و راه آن پیشگام بودن محققین و اصحاب رسانه است و اگر این مهم تحقق یابد، تحریف حقایق صورت نمی‌گیرد و یا کم رنگ می‌شود.

حجت الاسلام تارم گفت: یک بعد دفاع مقدس مباحث نظامی است، اما تاثیر نقش مدیران جوان در پیروزی دفاع مقدس، درس‌های بسیار مهم مدیریتی دارد و امروز مدیران ما باید این درس‌های ضروری را فراگرفته و بکار برند.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: دومین نکته در کلام مقام عظمای ولایت در اهمیت دفاع مقدس، نقش امام راحل در مدیریت جنگ، نقش بی بدیلی است که باید بر روی آن تحقیق و بررسی شود و ابعاد آن گفته شود چرا که امام راحل به عنوان یک مرجع دینی و نائب امام زمان (عج) چگونه توانست با بینش الهی یک جنگ هشت ساله را در کنار سایر مشکلاتی دیگری که دشمنان به وجود آوردند، انجام دهند.

او افزود: پشت جبهه‌ها نیز با ایثار و فداکاری خدمات ارزنده‌ای انجام شده و خدمت رسانی و جمع آوری کمک‌های مردمی و همچنین کمک‌های مردم در تاریخ بی نظیر است.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: توسط برخی از نونهالان، نوجوانان نامه‌هایی خطاب به رزمندگان اسلام نوشته و همراه با کمک‌های مردمی به جبهه‌ها ارسال می‌شد امروز باید این دلنوشته‌ها و نامه‌ها بازنوشت شده و در جامعه انعکاس داده شود.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم است و باید دستاورد‌های آن برای جامعه، مدیران و جوانان ما انعکاس داده شود و ما باید با جدیت این کار را دنبال کنیم.

او به نقش مهم رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: مطبوعات و رسانه‌ها همیشه نقش بی بدیلی دارند و در جنوب کرمان و جیرفت اصحاب رسانه بسیار حرفه ای، دلبستگی به امام و دفاع مقدس و دلسوز در جبهه انقلاب و نظام تلاش می‌کنید به لحاظ کمی و کیفی مطبوعات و اصحاب رسانه، سایت ها، پایگاه‌های خبری باعث افتخار است و نشانه فرهیختگی مردم است.

امام جمعه جیرفت در پاسخ به دغدغه‌های اصحاب رسانه در خصوص حواشی انتخاب شهردار توسط شورای شهر جیرفت گفت: همان طور که قبلا نیز اعلام کرده ام، پیشرفت شهر راهی جزء وحدت و یکپارچگی به همراه ندارد، قهر کردن و شرکت نداشتن در جلسات راهی عاقلانه و منطقی نیست.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: نظر بنده به عنوان امام جمعه، نظر شخص خاصی برای تصدی پست شهردار جیرفت نیست و انتظار مردم انتخاب شهرداری با خصوصیت مرد میدان برای جیرفت است.

امام جمعه جیرفت در پاسخ به دغدغه‌های خبرنگاران در بحث فعالیت‌های فرهنگی منطقه، گفت: هفته آینده نشست شورای فرهنگ عمومی برگزار خواهد شد و قطعا یکی از مباحثی که مطرح می‌شود بحث آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی است.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد از جمله در بحث ترافیک، که مباحث مربوط با آن باید با کمک اصحاب رسانه فرهنگ سازی شود.

امام جمعه جیرفت در پاسخ به نگرانی اصحاب رسانه در بحث ساماندهی تمثال شهدای شهرستان، اظهار کرد: امیدواریم با استقرار شهردار جدید آن چه که مورد انتظار خانواده‌های شهدا و مردم در بحث ساماندهی تمثال شهدا است انجام شود.

او افزود: برای بزرگداشت و عرض ارادت به محضر مقام معظم رهبری که مدتی را که مهمان مردم جیرفت بودند، باید یادمان‌هایی در سراسر شهر با محوریت سخنان ایشان در خصوص شهر جیرفت نصب شود.

حجت الاسلام تارم در ادامه گفت: احیای نام سبزوران باید در دستور کار ادارات قرار گیرد چرا که مرکز شهرستان جیرفت شهر سبزواران است که این نام در اسناد این شهرستان موجود است و متاسفانه این نام زیبا به فراموشی سپرده شده است.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: سبزواران به نشانه سرسبزی و طراوت است باید روی سربرگ نامه‌های ادارات شهرستان جیرفت این نام نوشته شود.

انتهای پیام/س

نظر شما