شناسهٔ خبر: 49696508 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

الخفاجی:

نیازی به حضور یگان‌های رزمی آمریکا در عراق نیست

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق امروز تأکید کرد که این کشور دیگر به نیروهای رزمی خارجی در خاک خود نیاز ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حهان خبرگزاری آنا، «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق امروز تأکید کرد که این کشور دیگر به نیروهای رزمی خارجی در خاک خود نیاز ندارد.

الخفاجی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «گفت‌وگوی راهبردی» با آمریکا باعث شد تا بر سر خروج نیروهای رزمی این کشور از عراق توافق حاصل شود.

وی خبر داد که بر اساس این توافق، تا پایان ماه جاری میلادی، سه یگان رزمی آمریکا از پایگاه‌های «عین الاسد» و «حریر» خارج خواهند شد.

الخفاجی با بیان اینکه این نیروها به خارج از عراق خواهند رفت، گفت که این کشور فقط نیازمند آموزش و تجهیز تسلیحاتی در زمینه نیروی هوایی است.

الخفاجی به تازگی از آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق خبر داد و گفت آمریکا درخواستی مبنی بر حضور نیروهای رزمی‌اش در عراق نداشته است.

وی تصریح کرد «در راستای اجرای دستاوردهای گفت‌وگوی راهبردی، نیروهای آمریکا خروج را با تعداد زیاد آغاز کرده‌اند... آمریکایی‌ها جزء در بخش محدودی از پایگاه عین الاسد، اردوگاه یا مراکز [حضور] ندارند که آن‌ هم تحت فرماندهی عراق اداره می‌شود و همچنین پایگاه الحریر ... که بخش اعظمی از این پایگاه تحت فرماندهی نیروهای پیشمرگه کردستان است».

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما