شناسهٔ خبر: 49696489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مالمیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهروندان تهرانی تا ده روز آینده واکسینه خواهند شد

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: امروز در ستاد کرونای استان مقرر شد، طرح پویش واکسیناسیون حداکثری از امروز به مدت ده روز در تهران بزرگ انجام شود.

صاحب‌خبر -

عیسی مالمیر مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پیرو اقدامات جهادی دولت جدید در راستای تامین واکسن و نظر به ضرورت کاهش انتقال ویروس در جامعه، در ستاد کرونای تهران مقرر شد طرح پویش واکسیناسیون حداکثری از امروز به مدت ده روز در تهران بزرگ انجام شود.

مالمیر افزود: وزارت بهداشت نیز در بحث تامین واکسن جمعیت هدف استان تهران موفق بود و در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی ما، برای این پویش حداکثری واکسیناسیون در حال انجام فعالیت هستند. تقاضای ما از مردم فهیم استان تهران و شهرستان‌های مربوطه این است که با انجام واکسیناسیون به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک شایانی داشته باشند و به مراکزی که در سطح استان است، مراجعه کنند.

مالمیر گفت: در حال حاضر علاوه بر ۱۳۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون که در سطح استان تهران است، مراکز جامع خدمات سلامت نیز واکسن را به مردم تزریق می‌کنند. خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی هم در تهران بزرگ و هم در شهرستان‌های استان، فراهم شده و می توانیم اظهار کنیم، ما واکسیناسیون را به صورت محله محور در سطح استان انجام می‌دهیم و به طوری کلی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر همکاری‌های بین بخشی خوبی صورت گرفته تا در ۱۵۲ محله‌ای که در تهران است، واکسیناسیون ارائه شود به شکلی که مردم در فواصل بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری امکان دسترسی به واکسن را دارند.

او بیان کرد: بیش از ۵۰ بیمارستان نیز در سطح استان، امکان واکسیناسیون را فراهم کرده اند و تمام مراکز بهداشتی درمانی شهر تهران منتظر حضور شهروندان تهرانی برای انجام واکسیناسیون هستند و خوشبختانه ما هم در بحث تامین واکسن و تامین نیروی انسانی و ارائه خدمات هیچ مشکلی نداریم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: در بسیاری از مراکز تجمیعی ما مثل بیمارستان‌ها و مراکز خدمات سلامت نیز نیرو‌های ما به صورت دو شیفته خدمات رسانی می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد از مراک+ز تجمیعی ما به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به شهروندان تهرانی هستند.

مالمیر بیان کرد: درخواست من از شهروندان فهیم تهرانی این است که در اولین فرصت ممکن به این مراکز مراجعه کنند و مساله مهم واکسیناسیون را به تعویق نیندازند، چون ممکن است پس از این ده روز، شرایطی که فراهم است، در دسترس نباشد. زیرا پس از این مدت مشخص، همکاران ما باید در ماموریت‌های دیگری خدمات رسانی کنند و دیگر همه چیز تا این حد برای شهروندان در دسترس نیست.

 او گفت: ما به صورت قطع اعلام می‌کنیم که اگر مردم تهران به مراکز ما مراجعه کنند و این مساله را جدی بگیرند، کل جمعیت ساکن تهران بزرگ را تا ده روز آینده، واکسینه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

نظر شما