شناسهٔ خبر: 49696405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فایننشال تایمز: اسیران فلسطینی زندان "جلبوع" مایه تمسخر اسرائیل شدند

رویا معصومی

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت، شش اسیری که از زندان جلبوع فرار کرده و مجددا توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شدند، به قهرمانان محبوب بدل و در عین حال موجب تمسخر رژیم صهیونیستی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، رژیم صهیونیستی برای بازداشت این شش زندانی که ششم سپتامبر از زندان فوق امنیتی جلبوع فرار کرده بودند، به هواپیماهای شناسایی، یگان‌های پلیس و یگان‌های مخفی ارتش ۹۹۰۰ متوسل شد که با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعاتی به تحلیل تصاویر می‌پردازند.

اما در مقایسه با این بسیج امنیتی، این شش زندانی از طریق حفره‌ای که با استفاده از قاشق، دسته کتری و بشقاب حفر کرده بودند راه خود را به سوی آزادی پیدا کردند. 

آنها با این کار خود به قهرمانان محبوب بدل شده و قاشق نیز نمادی از مقاومت شد. این عملیات در عین حال موجبات تمسخر رژیم صهیونیستی را فراهم کرد.

از نظر بسیاری از اسرائیلی‌ها این عملیات یک شرمساری بزرگ برای مسؤولان زندان بود و اشتباهات آنها در شبکه‌های اجتماعی محل تمسخر قرار گرفت و حتی شماره تلفن زندان در راهنمای تلفن پلیس به روز رسانی نشده بود و شرکت سازنده زندان جلبوع هم طرح‌های خود از این زندان را در اینترنت منتشر کرده بود.

اما با همه این شرمساری‌ها نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات تنها گفت: "تمام شد" و بعد هم از ارتش، سرویس امنیتی داخلی و پلیس بابت تلاش‌هایشان در این عملیات تشکر کرد و در واکنش به این شکست امنیتی که به فرار این شش اسیر منجر شد، فقط گفت: "ظرف شکسته را می‌توان بند زد".

در مقابل عملیات‌های فرار برای بسیاری از فلسطینی‌ها یک فرصت نادر است تا از قهرمانان کشورشان استقبال کرده و شادی کنند و در عین حال رژیم صهیونیستی را به تمسخر بگیرند تا جایی که این عملیات فرار به تظاهرات خودجوش در کرانه باختری منجر شد و در آن مادربزرگ‌های فلسطینی سربازان اسرائیلی را مسخره کردند و قاشق‌ها را تکان دادند.

در حال حاضر مهندسان رژیم صهیونیستی در حال بررسی مجدد امنیت زندان جلبوع هستند و کمیساریای امور زندان‌ها می‌گوید، در سال قبل ۳۰۰ تلاش برای فرار از زندان متوقف شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما