شناسهٔ خبر: 49696294 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

آخرین اخبار از ثبت نام جاماندگان یارانه و تغییر مبلغ آن/هزینه‌ درمان ناباروری و نازایی بیمه شد

عبدالملکی درباره یارانه و تغییر مبلغ آن در ماه های آینده توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح مراکز نوآوری و توسعه تعاون استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، سمنان و گیلان در جمع خبرنگاران درباره یارانه و تغییر مبلغ آن گفت:در مورد یارانه زمان بندی ها و نحوه اجرای آن تصمیمی نهایی نشده است و طرح ها در دست بررسی است و خبرها در ماه های آینده اعلام می شود. 

وزیر کار در پاسخ به این سوالی درباره زمان ثبت نام نهایی جاماندگان یارانه  گفت:چون طراحی‌های لازم برای این کار در حال انجام است بگذاریم و زمانی که نهایی شد خبرش را بدهیم.

عبدالملکی گفت:نحوه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان و بحث یارانه‌های نقدی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال طراحی است ولی زمان‌بندی‌ها و نحوه اجرای آن هنوز نهایی نشده است.

وی گفت: وعده کردیم کمک کنیم بخش تعاون توسعه پیدا کند چند‌ اتفاق خوب دارد میفتد که یک بحث آن اصلاح قانون تعاون است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: لایحه‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح بود که ما گفتیم رسیدگی به آن تا ۴۵ روز متوقف شود یکی از محور‌هایی که به آن حتما اضافه خواهد شد بحث تعاونی‌های پلتفرمی خواهد بود به نحوی که بخش اقتصاد دیجیتال و اقتصاد فضای مجازی را بتوانیم به شکل تعاونی برایش تدوین کنیم مدل بسیار عالی است که قرار است اجرا شود، اما قانون فعلی تعاون ما اجازه این کار را نمی‌دهد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در این نمایشگاهی که الان دیدیم واقعا اتفاق بسیار امیدبخشی را به مردم رساند که چقدر تعاونی‌های قوی که محصولات دانش بنیان و صادراتی و محصولاتی که نشان تجاری جهانی کسب کردند داریم و آبرو هستند برای کشور ما تعاونی‌های این چنینی داریم و می‌خواهیم آن‌ها را توسعه دهیم.

عبدالملکی ادامه داد: مسئله آخر این‌که اکوسیستم تعاونی‌های دانش بنیان در کشور ما خیلی زود رشد می‌کند و فکر می‌کنم که مجموعه شتاب‌دهنده‌ها و تمام بازیگران حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور ما هرچه توان داریم هر چه منابع داریم می‌آوریم پشت این کار و فکر می‌کنم در ماه‌ها و سال‌های آینده ما یک رشد جهش گونه در بخش تعاونی خواهیم داشت.

عبدالملکی بیان کرد: آنچه که در حوزه‌ی مدیریت صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی انتظارش را داریم افزایش قابل ملاحضه‌ی بازدهی شرکت‌های تحت مدیریت این مجموعه‌ها و پالایش مدیریتی هست که در این دو مجموعه دارد به سرعت اجرا می‌شود و خبرهایش ان‌شاء‌الله می‌رسد.

وی درباره سود‌دهی این صندوق‌ها افزود: ما فکر می‌کنیم که می‌شود خیلی خوب درآمد و بهره‌وری بیش‌تری از این مجموعه‌ها داشت و الان داریم روی آن کار می‌کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره شرکت‌های زیر مجموعه شستا تصریح کرد: به طور کلی ما سیاست ورود به بورس و توسعه در بورس را داریم در دو بخش هم عرضه‌ی شرکت‌هایی که بورسی نیستند در بورس و برای این کار حتما احتیاج به کمک سازمان بورس داریم ما شرکت‌های زیادی داریم که الان آمادگی ورود به بورس را دارند و هم محصولات و کالا‌هایی که بورس پذیر هستند و قابل عرضه در بورس هستند را به زیر مجموعه ابلاغ کردیم و تاکید کردیم هرچه که می‌شود از این کالا‌هایی که وجود دارد در بورس عرضه شود.

وی افزود: این مدیریتی هم که در هفته‌های اخیر در حوزه‌ی سیمان اتفاق افتاد بخشی از آن برای این بود که در یک هفته‌هایی تا ۷۰ درصد سیمانی که در بورس عرضه شد از مجموعه سیمانی تحت مدیریت صندوق‌های وزارت کار بود و ما این سیاست را حتما ادامه می‌دهیم.

وزیر کار اظهار کرد: درخواست‌هایی هم شده که بعضی از کالا‌ها مخصوصا سیمان خارج از بورس به پیمانکاران خاصی ارائه شود که ما با همه‌ی آن‌ها مخالفت کردیم.

هزینه‌های درمان ناباروری، جزو خدمات بیمه‌های پایه‌ قرار گرفت

وزیر کار درباره پوشش هزینه‌های نازایی و ناباروری توسط بیمه گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت که به معاون اول محترم ابلاغ کردند هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی هم جزو خدمات بیمه‌های پایه قرار گرفت.

وزیر کار بیان کرد: بر اساس این مصوبه وزارت بهداشت و درمان مکلف شده که استانداردهای درمانی را برای اسن موضوع تدوین کند و هزینه‌ی مورد نیاز و بودجه‌ی مورد نیاز برای این امر هم از طریق منابعی در اختیار وزارت بهداشت ودرمان برای درمان ناباروری از طریق شرکت‌های بیمه‌‌گر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این یک اتفاق بسیار مهم است به دلیل این‌که درمان ناباروری یکی از پر هزینه‌ترین اقلام درمانی کشور هست و همیشه مطالبه‌ی خیلی از خانواده‌ها بود است.

حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت می شود

وزیر کار گفت:دغدغه پرداخت حقوق منظم به بازنشستگان و تامین اجتماعی را داشته ایم؛ واریز حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در ۲ روز گذشته و واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۱ شهریور طبق برنامه شروع شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما