شناسهٔ خبر: 49696286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ارمنستان آماده برگزاری مذاکرات سطح بالا با ترکیه است

سخنگوی نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه بار دیگر تاکید کرد که ایروان آماده گفت‌وگو‌های سطح بالا با ترکیه است.

صاحب‌خبر -

سخنگوی نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه بار دیگر تاکید کرد که ایروان  آماده گفت‌وگو‌های سطح بالا با ترکیه است.

 به نوشته روزنامه «ینی شفق» اظهارات «مانه گورگیان» سخنگوی نیکل پاشینیان » نخست وزیر ارمنستان  پس از آن بیان شد که «رجب طیب اردوغان»  رئیس جمهور ترکیه  اعلام کرد  که ترکیه در صورت برآورده شدن شرایط خاص، آماده مذاکره با ارمنستان است.

ارمنستان آماده برگزاری مذاکرات سطح بالا با ترکیه است

این مقام ارشد ارمنستان خاطرنشان کرد که ایروان آماده برقراری بالاترین سطح گفتگو با آنکارا و از بین بردن موانع موجود در مسیر ترانزیتی است که باید از طریق ارمنستان عبور کند تا آذربایجان را به منطقه نخجوان که با ترکیه و ایران هم مرز است، متصل کند. وی ادامه داد که گشایش مسیرهای ترانزیتی و حمل و نقل منطقه‌ای برای صلح و ثبات دائمی ضروری است.

پاشینیان چندی قبل گفته بود اظهارات اخیر اردوغان فرصتی برای گفت‌وگو در زمینه حل و فصل روابط است. وی در جلسه کابینه گفت: «ما آماده چنین گفت‌وگوهایی هستیم.»

اردوغان گفته بود که اگر ایروان آمادگی خود را برای حرکت در این مسیر اعلام کند ، آنکارا مایل است در جهت عادی سازی روابط با ارمنستان تلاش کند.

اردوغان   در روزهای گذشته  و در فرودگاه استانبول قبل از عزیمت به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «اگر او (پاشینیان) مایل به دیدار با طیب اردوغان است، باید اقدامات خاصی انجام شود.»

ارمنستان و ترکیه هرگز روابط دیپلماتیک برقرار نکرده اند و مرز مشترک آنها از دهه 1990 بسته شده است. روابط آنها اخیراً به دلیل حمایت ترکیه از  جمهوری آذربایجان وخیم شده است.

 

نظر شما