شناسهٔ خبر: 49696259 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی عنوان کرد:

تعهد صنعت تولید برق به اجرای جهادی برنامه‌ تعمیرات نیروگاه‌ها

رسول صادقی

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به تعهد صنعت تولید برق به اجرای کاملا جهادی و با کیفیت برنامه‌های تعمیرات و آماده‌‌سازی نیروگاه‌ها، گفت: طی این مسیر با همراهی تمامی بخش‌های صنعت برق ممکن خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی فرهور" در نشست وزیر نیرو با مدیران آب و برق سراسر کشور در سخنانی به نمایندگی از صنعت تولید برق، با اشاره به اینکه استراتژی تامین برق پایدار از ابتدای انقلاب اسلامی پایه‌ریزی شده است، افزود: هم‌اکنون تامین هوشمندانه برق پایدار می‌تواند تنها استراتژی صنعت برق کشور باشد.
وی تاکید کرد: در این بخش مولفه‌هایی نظیر قیمت برق، فعال‌سازی صنایع برای ساخت قطعات یدکی و تجهیزات نیروگاهی، نوسازی نیروگاه‌ها و حتی صادرات برق همچون تاکتیک‌هایی برای تحقق استراتژی تأمین هوشمندانه برق پایدار محسوب گردد.
مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی ادامه داد: اما تعیین قیمت برق به‌صورت تکلیفی در ادوار گذشته به ویژه در دوران شدید رشد تورم باعث شده تا استراتژی تأمین برق بصورت تکلیفی در سایه قیمت تکلیفی برق قرار بگیرد و مشخصه بارز آن، ایجاد ما به التفاوت هزینه تمام شده و قیمت تکلیفی برق است که به رقم 58 هزار میلیارد تومان رسیده است.
فرهور خاطرنشان کرد: اکثریت کارکنان و مدیران صنعت تولید برق با تمام وجود برای ساخت، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیر نیروگاه‌ها تلاش می‌کنند و اکثریت نیز از دانش فنی و تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند و با وجود همه موانع از جمله تأثیر منفی تحریم‌ها، خشکسالی‌ها، اجرای غیراصولی واگذاری نیروگاه‌ها، افزایش سن و فرسودگی برخی نیروگاه‌های قدیمی توانسته‌اند پاسخگوی رشد مصرف برق تا قبل از سال 99 باشند ولی پاسخگویی به رشد مصرف بیشتر، نیازمند حمایت‌های بسیار جدی وزیر نیرو و ریاست جمهوری خواهد بود.
وی با اشاره به وضعیت تامین برق در تابستان سال آینده، گفت:‌ تعویق برنامه‌های تعمیرات در این فصل به صلاح نخواهد بود و تجربه ثابت کرده است وقتی واحدی تحت تعمیرات اساسی قرار می‌گیرد، نکات فنی پیش‌بینی نشده‌ای پدیدار می‌شود که رفع آنها مستلزم تمرکز و کار بیشتر خواهد بود.
مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی با اشاره به تعهد صنعت تولید برق به اجرای کاملا جهادی و با کیفیت برنامه‌های تعمیرات و آماده‌‌سازی نیروگاه‌ها، گفت: طی این مسیر با همراهی تمامی بخش‌های صنعت برق ممکن خواهد شد.

نظر شما