شناسهٔ خبر: 49696233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ خبر کوتاه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان

سنندج - ایرنا - درخشش نوجوان کردستانی در سومین مهرواره ملی شعر آفرینش و تجهیز مرکز فرهنگی هنری شماره پنج کانون سنندج، ۲ خبر کوتاه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: "حدیث همایی" از اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون کردستان با اثر دلتنگی در سومین مهرواره ملی شعر آفرینش در گروه سنی نوجوان از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی برگزیده و معرفی شد.

سهیلا شیخی افزود: بر همین اساس از میان نزدیک به ۹۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه سومین مهرواره شعر آفرینش از سراسر کشور و پس از ۲ مرحله داوری ۹۰ نفر از اعضای انجمن‌های شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (در دو گروه سنی نوجوان و ارشد) در فهرست برگزیدگان جای گرفتند که از این تعداد ۱۷ نفر به ‌عنوان برگزیدگان بخش ویژه (شعر طنز) معرفی شدند.

وی ادامه داد: اعضای مراکز فرهنگی هنری کردستان با ارائه بیش از ۱۰۰ اثر در این مهرواره مشارکت داشتند که این آثار در مرحله استانی داوری و منتخبین به دبیرخانه سراسری ارسال شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اضافه کرد: هیات داوران مرحله پایانی سومین مهرواره شعر آفرینش را مریم اسلامی، حسین دهلوی و حسین تولایی از شاعران و کارشناسان کانون تشکیل دادند.

وی یادآور شد: همانند مهرواره‌های گذشته قرار است آثار برگزیدگان در مجموعه‌ای از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود.

مرکز فرهنگی هنری شماره پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج تجهیز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در این باره گفت: مرکز فرهنگی هنری شماره پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج واقع در محله فرجه با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیون ریال با پیگیری و برگزاری نشست‌های چند جانبه کانون استان تجهیز شد.

سهیلا شیخی افزود: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوان و توجه به کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه شهر سنندج این مرکز در محله فرجه سنندج از طریق اعتبارات دفتر امور اجتماعی استانداری، به وسایل سمعی، بصری و کامپیوتر مجهز شد.

وی گفت: با پیگیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دفتر امور اجتماعی استانداری در اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، این اعتبار به منظور خرید تکمیل تجهیزات به کانون پرورش فکری استان اختصاص یافت که این مبلغ پس از نیازسنجی با خرید تجهیزات جهت استفاده مناطق محروم و کمتر برخوردار مرکز فرهنگی هنری کانون فرجه سنندج هزینه شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و تداوم حمایت‌های سازمان امور اجتماعی، شاهد رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار باشیم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان دارای ۲۱ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی است و در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو آن هستند.

نظر شما