شناسهٔ خبر: 49696158 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بارش های پاییزه کردستان کمتر از حد نرمال خواهد بود

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت:طبق رصد وضعیت جوی استان در روز‌های آغازین پاییز هیچگونه سامانه بارشی فعالی را نخواهیم داشت و بارش ها کمتر از حد نرمال خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت:طبق رصد وضعیت جوی استان در روز‌های آغازین پاییز هیچگونه سامانه بارشی را شاهد نیستیم و در مقایسه با سال گذشته میزان بارش موثر ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از حالت نرمال پیش بینی می‌شود.

پناهی افزود:دمای هوا در روز‌های پایانی تابستان وضعیتی ثابتی را دارد و حتی در برخی نواحی دما رو به افزایش خواهد بود.

او گفت: . در شبانه روز گذشته "بابارشانی" با دمای ۷.۲ درجه خنک ترین و "سلین" با دمای ۳۷ درجه گرمترین نقطه استان بودند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود:اوایل هفته آینده در روز‌های شنبه و یکشنبه شاهد افت دما خواهیم بود و در برخی از مناطق مرتفع توابع شهرستان‌های بانه و مریوان سطح خاک دچار یخ زدگی‌ می‌شود.

پناهی  با بیان این که در سال جاری بارش موثر با تاخیر اتفاق می‌افتد اظهار داشت: با میزان حائز اهمیتی کمبود بارش مواجه هستیم و از مردم و مسئولان استان انتظار می‌رود بیش از پیش به نکات مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب دقت به عمل آورند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک ،۱۳ ایستگاه اقلیم شناسی، ۷۹ ایستگاه باران سنجی و ۳ ایستگاه جاد‌های است. این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما