شناسهٔ خبر: 49695991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور مسئولان؛

آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در خرم‌آباد برگزار شد

خرم‌آباد- آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در مرکز لرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، معاون سیاسی استانداری لرستان و… در خرم آباد برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در این مراسم با بیان اینکه امروز در این مراسم گرد هم آمده‌ایم تا با مرور روزهای سخت و دشوار و عبور از فراز و نشیب‌ها مسیر پیش رو را برای رسیدن به قله‌های رفیع و منیع پیروزی، علم، دانش و معنویت گرامی بداریم.

رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس

وی افزود: ۸ سال دفاع مقدس یکی از مقاطع انقلاب اسلامی است که نقش آفرینی امام راحل، مقام معظم رهبری، رزمندگان مدافع اسلام و همچنین شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنها در این مقطع ستودنی و بی‌نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امام راحل (ره) به خصوص در کارزار جنگ تحمیلی، پیروزی و نصرت الهی را وعده می‌داد و سرانجام جانفشانی طبقات مختلف مردم به این نقطه منتهی شد که رژیم بعث و دشمنانی که جنگ را برای از بین بردن انقلاب برنامه ریزی کرده بودند، سر تعظیم فرود آورند.

آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در خرم‌آباد برگزار شد

حجت الاسلام شاهرخی افزود: شهدا با خداوند معامله کردند، خداوند خریدار شدند و شهدا با کالایی که جانشان بود فروشنده شدند و در راه عزت، افتخار و شرافت اسلام و میهن اسلامی افتخار آفریدند و خداوند در مقابل تقدیم جان از سوی شهدا بهشت را به آنها وعده داد که سند این معامله انجیل، تورات و قرآن است.

وی بیان کرد: رشادت‌ها و جانفشانی‌های سپاه ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، ارتش جمهوری اسلامی، لشکر ۸۴، نیروی انتظامی و عشایر غیور و غیرتمندی (که به فرموده مقام معظم رهبری: رزم آنها قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است) لرستان را گرامی می‌داریم و خدا را شاکریم که در یک جنگ نابرابر توانستیم عزت و شرافت میهن اسلامی را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: با مرور تاریخ مشاهده می‌کنیم که در سال ۱۲۰۶ سردمداران حکومت در آن زمان نتوانستند این میهن متمدن را از دست دشمن حفظ کنند و در قالب قرارداد ترکمنچای بخش‌هایی از کشور را از دست دادند و نتوانستند با بسیج مردمی عزت و افتخار کشور را حفظ کنند.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: دشمنان مگر وضعیت ایران پیش از انقلاب را در خواب ببیند زیرا عزت و شرافت ایران اسلامی در سایه رزم دلاورمردان و صبوری خانواده‌های شهدا به دست آمده است.

ضرورت حاکم‌شدن عدالت اجتماعی

وی اظهار داشت: کسانی که جنگ ۸ ساله را بر کشور ما تحمیل کردند و حتی سلاح‌های شیمیایی در اختیار عراق قرار دادند ولی جوانان ایران اسلامی احساس حقارت را بر دل آنها نشاندند و ایران اسلامی را سربلند کردند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: امروزه باید تلاش کنیم زیبایی پیروزی دفاع مقدس را به شیوه‌های مختلف و هنرمندانه ماندگار به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: باید تمامی سازمان‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی، مؤسسات فرهنگی، گروه‌های جهادی و مردم شهر و روستا به صورت علمی و فنی رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را تجزیه و تحلیل و به شیوه‌های هنرمندانه برای نسل‌های آینده بازگو کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در موقعیتی فضایی برای خدمتگزاری فراهم شده و کار برای جبهه انقلاب آغاز شده با وحدت، یکپارچگی، همدلی و خرد جمعی برای رسیدن به اهداف متعالی که شهدا برای رسیدن به آن با خدا معامله کردند تلاش کنیم.

شاهرخی بیان کرد: دستورات رئیس جمهوری با اصول ۱۲ گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی را باید با دقت تمام در مأموریت خویش اجرا کنیم تا بتوانیم اهداف متعالی که دولت سیزدهم به دنبال آن است محقق شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر حاکم‌شدن عدالت اجتماعی گفت: همه باید تلاش کنیم قوانین ضد فساد را بی درنگ و به طور کامل اجرا کنیم، با تمام کسانی که در بدنه اجرایی دولت هستند و به گونه‌ای انگیزه‌ای در راستای اجرای قوانین ضد فساد را ندارند تکلیف خودمان را روشن کنیم و با حضور مستمر و مؤثر کارگزاران دولتی، مردمی و استانی در بین مردم اعتماد عمومی آسیب دیده را برطرف و با تلاش در تمامی سطوح برای عدالت اجتماعی حرکت کرد.

وی تصریح کرد: باید با شفاف سازی عملکرد دولت و دولتمردان اعتماد آسیب دیده مردم را برگردانیم و در همه سطوح اجرایی بتوانیم با یکدیگر برای رسیدن به اهداف متعالی که رزمندگان دفاع مقدس داشتند محقق تلاش کنیم.

نظر شما