شناسهٔ خبر: 49695922 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل؛

گوترش: باید سازمان ملل را برای پاسخ به نیازهای امروز بازسازی کرد

دبیرکل سازمان ملل در جریان سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: باید سازمان ملل را برای پاسخ به نیازهای امروز بازسازی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در جریان سخنرانی افتتاحیه خود در هفتاد و ششمین مجمع عمومی این سازمان وجود نابرابری اقتصادی در جهان را محکوم و تاکید کرد که وجود این نابرابری نه تنها اعتماد به دولت‌ها بلکه اطمینان به ارزش‌ها را تضعیف می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه سخنان خود گفت: زمان آن فرا رسیده تا به بازنگری ساختارسیاسی جهان پرداخته شود؛ چراکه ساختار کنونی جوابگوی چالش‌های جهان امروز نیست.

وی در ادامه افزود: باید سازمان ملل را برای پاسخ به نیازهای امروز بازسازی کرد. پیشنهادهایی را در این زمینه در گزارش خود گنجانده ام.

به گفته دبیرکل سازمان ملل، یکی از شکاف های موجود جهان عبارتند از شکاف صلح؛ مانند افغانستان که باید از حقوق بشر به خصوص زنان و دختران حمایت کرد و شرایط آغاز گفتگوی سیاسی را فراهم کرد.

آنتونیو گوترش همچنین با انتقاد تلویحی از اختلافات موجود میان آمریکا و چین تاکید کرد: ما نمی توانیم به مشکلات اقتصادی بپردازیم در حالیکه دو اقتصاد بزرگ جهان در حالت رویارویی با هم قرار گرفته اند. شرایط کنونی در مقایسه با دوران جنگ سرد حتی غیرقابل پیش بینی تر شده است.

گوترش افزود: شیوع کرونا باعث تعمیق نابرابری بین زنان و مردان در برخی نقاط جهان شده است.

نظر شما