شناسهٔ خبر: 49695804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران به صورت آنلاین و حضوری

صاحب‌خبر -

 

آیا می دانستید تنها اندکی از موسسات حقوقی قادر به پذیرش پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری هستند؟ در این نوشتار قصد داریم یکی از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را به شما معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

 

گروه وکلای تهران به عنوان بهترین وکیل دیوان عدالت اداری، تخصصی ترین موسسه وکالت پرونده های دیوان عدالت اداری با امکان ارائه مشاوره حضوری و تلفنی برای کلیه پرونده های ملکی، شهرداری و... در تهران است وبا تسلط کامل بر قواعد و قوانین خاص دیوان عدالت اداری حقوق شما را مطالبه خواهد نمود. در صورتی که در طرح شکایت و دعاوی دیوان عدالت اداری به کمک نیاز دارید، می توانید در هر ساعت از شبانه روز با گروه وکلای تهران تماس حاصل فرمایید.

2

 برابر ماده ۱۵۳ قانون اساسی وظیفه اصلی قوه قضاییه رسیدگی به شکایات و تظلمات مردم است در جهت نیل به این هدف و به منظور رسیدگی تخصصی به شکایاتی که یکی از اصحاب دعوا نهادهای دولتی باشد دیوان عدالت اداری تشکیل شد برابر قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ وظایف دیوان عدالت اداری به شرح زیر می باشد:

۱-رسیدگی به شکایات ،تظلمات و اعتراضات شروندان نسبت به به مامورین واحدهای دولتی یا آیین نامه های دولتی و باز پس گیری حقوق آنها

۲-ابطال مصوبات دولتی خلاف قانون یا شرع که خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده باشد.

۳-رسیدگی به اعتراضات و شکایت از آرا و تصمیمات قطعی دادگاه‌های اداری و کمیسیون هایی مانند کمیسیون‌های مالیات ،هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما ، کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت آرا صادره با قوانین و مقررات

4-رسیدگی به شکایات قضات و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مستخدمان واحد ها و موسسات مذکور در بالا و مستخدمان موسساتی که شمول این قانون نسبت به آن‌ها محتاج ذکر نام است و لشکری و کشوری از حیث تضییع حقوق استخدامی آنان.

 یکی از عمده تکالیف و وظایف قانون دیوان عدالت اداری رسیدگی به اعتراضات به آرای هیئت های حل اختلاف اداره کار هیئت های حل اختلاف اداره کار می باشد.

اختلافات کارگر و کارفرما از دیرباز از دغدغه‌های اصلی هر دو طرف بوده است . با قانونمند شدن این روابط حکومت نیز در جهت ساماندهی و جلوگیری از تضییع حقوق طرفین بالاخص کارگران ( چون غالباً صاحبان صنعت و قدرت سعی در تحمیل شرایط خود را داشته و دارند) وارد عمل شده و در برهه‌های مختلف قوانین گوناگونی را به تصویب رساندند.

3

مبنای اصلی تنظیم روابط کارگر و کارفرما در ایران قانون کار مصوب سال ۱۳۶۸ می باشد.  البته باید به آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و آیین نامه ها و بخشنامه های صادره از مراجع مختلف بالاخص وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز توجه نمود.

با توجه به این که اکثریت مردم نیاز به اطلاع از قوانین مذکور را ندارند می توانید در برهه های حساس و در هنگام طرح دعاوی خود از خدمات مشاوره و اعلام وکالت وکلای مجرب گروه وکلای تهران با سال ها تجربه و تسلط کامل بر قوانین کار بهره مند شوید.

وکیل دیوان عدالت اداری زمانی راه گشا خواهد بود که کارگر و کارفرما نتوانند مشکلات خود را در همان مجموعه حل و فصل نمایند ابتدا می بایست به هیئت های تشخیص مراجعه نمایند.  این هیئت متشکل از سه عضو که عبارتند از یک نفر نماینده کارگران ،یک نفر نماینده کارفرما و یک نفر از اداره کار می باشد مراجعه کنند.

ابتدائا" مدعی ( خواهان ) می بایست دادخواست خود را به اداره کار ارائه دهد(البته با توجه به الکترونیکی شدن خدمات ، می توانید ثبت دادخواست را حتی از طریق گوشی های هوشمند خود نیز انجام دهید) . دادخواست و پیوست‌های آن به تعداد خوانندگان به اضافه یک نسخه می باشد و  پس از تعیین وقت رسیدگی یک نسخه از دادخواست به خوانده یا خواندگان ابلاغ می‌شود تا ایشان فرصت دفاع را داشته باشد به جز در موارد ضروری به تشخیص هئیت ، حداقل زمان ابلاغ تا موعد رسیدگی نمی تواند کمتر از سه روز باشد.

آرا هیات تشخیص ظرف مدت ۱۵ روز پس از ابلاغ در هیئت حل اختلاف قابل اعتراض می‌باشد این هیئت متشکل از ۹ عضو (سه نفر نمایندگان کار فرما ، سه نفر نمایندگان کارگران و سه نفر از اداره کار) است که جلسه رسیدگی با هفت عضو نیز رسمیت می‌یابد.

رسیدگی هیئت حل اختلاف صرفاً در چارچوب اعتراضات صورت گرفته به آراء هئیت تشخیص انجام می یابد مگر اینکه هیئت حل اختلاف تخلفات بارزی را در رای صادره مشاهده نمایند.

طرفین می‌توانند در هر مرحله از رسیدگی دعوای  خود را با سازش خاتمه دهند . در این صورت هر کدام از هیئت ها بر اساس سازش صورت گرفته اقدام به صدور رای می نماید.(سازش میتواند در جلسه رسیدگی صورت گیرد یا چنانچه خارج از جلسه رسیدگی باشد بهتر است به موجب سند رسمی و در دفتر اسناد رسمی صورت پذیرد) آرای صادره از هیئت حل اختلاف قطعی و لازم الاجرا می‌باشد و به وسیله اجرای احکام دادگستری به مرحله اجرا در می آمد.

چنانچه آرای این هیئت به ضرر شما باشد نگران نباشید آرای هیئت حل اختلاف نیز در دیوان عدالت اداری قابل فرجام خواهی می باشد . مدت زمان اعتراض به آراء هیئت حل اختلاف برای افراد داخل کشور سه ماه و افراد خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ رای هیات حل اختلاف می باشد.

مد نظر داشته باشید با توجه به اینکه آرای صادره از هیئت حل اختلاف قطعی است (یعنی حتی اگر اعتراضی به این آراء صورت پذیر همچنان از سوی محکوم له قابل اجرا است) به منظور جلوگیری از اجرای آن بهتر است همزمان با تقدیم دادخواست فرجام خواهی از دیوان عدالت اداری تقاضای دستور موقت مبنی بر جلوگیری از اجرای رای را نیز به عمل آورید.

رسیدگی در دیوان عدالت اداری به صورت شکلی است یعنی دیوان عدالت وارد ماهیت دعوا نمی شود و چنانچه در مراحل رسیدگی ایرادات شکلی شامل تعداد نفرات هیئت ها ایراد دادخواست و غیره باشد مطابق قانون نباشد این قابلیت ارجاع ابطال و ارجاع به مرجع هم ارز را خواهد داشت در بسیاری از پرونده ها دیده می شود چون طرفین به حقوق خود اطلاعی ندارند ممکن است دارای را اجرا نمایند که از لحاظ قانونی معتبر نیست

رسیدگی در این مرحله آخر این مقطع رسیدگی می باشد و پس از آن حق هیچگونه اعتراضی به رای صادره را نخواهید داشت لذا بهتر است از رسیدگی بدوی در هیئت تشخیص تا فرجام خواهی توسط وکیل متخصص دیوان عدالت اداری از خدمات وکلای مجرب و تخصصی وکلای تهران در زمینه قوانین کار بهره مند شوید تا بهترین نتیجه برای شما عزیزان حاصل شود.

 

نظر شما