شناسهٔ خبر: 49695716 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استعدادهای نوجوانان را با برنامه «نغمه عشاق» کشف می‌کنیم

تهران- ایرنا- مدیر گروه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما از «نغمه عشاق» به عنوان برنامه‌ای یاد کرد که منجر به کشف استعدادهای نوجوانان در مداحی، نوحه‌سرایی و روضه‌خوانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل طهماسبی روز سه شنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: شبکه قرآن از ۱۵ سال پیش با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری با محوریت فرهنگسرای اندیشه مسابقه ای را برگزار می کند که فراخوان آن در ماه محرم پخش می شود و از دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم دعوت می کند که در مسابقه نغمه عشاق ویژه نوگلان حسینی شرکت کنند.

وی افزود: البته تا دو سال پیش این برنامه فقط در استان تهران برگزار می شد ولی در دو سال اخیر برنامه نغمه عشاق به صورت ملی و در سطح کشور برگزار می شود. امسال بیش از هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که مورد بررسی قرار گرفته و درحدود صد نفر از نوجوانانی که مداحی، نوحه سرایی و روضه خوانی می کردند، به عنوان نفرات برتر در مسابقه مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی شرکت می کنند و حائر رتبه خواهند شد.

طهماسبی از استقبال خوب نوجوانان برای حضور در این برنامه خبر داد و گفت: هدف ما از برگزاری این برنامه کشف استعدادهای نوجوانان برای مداحی اهل بیت است و این مسابقه از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه امشب تا پایان صفر از شبکه قرآن و معارف سیما پخش و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: هر شرکت کننده برای حضور در این برنامه یک اثر سه تا پنج دقیقه ای را ارسال کرده و این فیلم ها با حضور کارشناسان مورد بررسی اولیه و داوری قرار گرفت و افراد واجد شرایط در مرحله راستی آزمایی از میان شرکت کنندگان انتخاب شدند و داوران اعلام می کنند که کدام یک از افراد می توانند در مسابقه شرکت کنند.

مدیر گروه اطلاع رسانی شبکه قرآن افزود: داوران این مسابقه مصطفی خورسندی، شهروز حبیبی، محمود تاری و سعید نسیمی هستند. حسن صد خسروی تهیه کننده برنامه نغمه عشاق است و هادی ربیعی اجرای آن را به عهده دارد.  

نظر شما