شناسهٔ خبر: 49694347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد روسیه از اظهارات ترکیه درباره انتخابات در کریمه

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات ترکیه مبنی بر به رسمیت نشناختن انتخابات دومای روسیه در شبه جزیره کریمه، آن را موثر بر روابط دو کشور خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) درباره اظهارات وزارت خارجه ترکیه در خصوص به رسمیت نشناختن انتخابات قانونگذاری در کریمه اظهار نظر کرد.

روز دوشنبه، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده بود که نتایج انتخابات دومای دولتی روسیه در شبه جزیره کریمه را غیرقانونی می‌داند، زیرا آن را جزوی از قلمرو اوکراین قلمداد می‌کند.

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این موضوع با بیان اینکه مسکو از چنین اظهاراتی درس می‌گیرد، اظهار کرد: «عدم موافقت ترکیه در به رسمیت شناختن نتایج انتخابات دومای روسیه در قلمرو کریمه بر روابط دو جانبه تأثیر می‌گذارد.»

گئورگی مرادوف، معاون نخست وزیر دولت کریمه موضع حمایتی ترکیه از  کریمه را ناسپاسانه توصیف کرد.

شایان ذکر است که شبه جزیره کریمه پس از همه پرسی مردمی که در ۱۶ مارس ۲۰۱۴ در شبه جزیره کریمه برگزار شد، به روسیه الحاق شد.

کشور‌های غربی این موضوع را به رسمیت نشناختند و در پی آن تحریم‌هایی علیه مسکو از سوی اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشور‌ها اعمال شد.

در انتخابات دومای روسیه، «حزب روسیه متحد» حزب نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توانست حدود نیمی از کرسی‌های تحت رقابت را تصاحب کند و پیروز شود.

انتهای پیام/

نظر شما