شناسهٔ خبر: 49694326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نظر شریعتمداری درباره تصمیم عربستان برای راه اندازی شبکه آذربایجان ــ اینترنشنال

فارس : شریعتمداری گفت: در خبرها آمده که رژیم آل سعود با همکاری رژیم صهیونیستی درپی راه اندازی شبکه ای با عنوان « آذربایجان ــ اینترنشنال “ است. شبکه ای مشابه « ایران ــ اینترنشنال “ که از چند سال قبل علیه جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

مدیر مسئول کیهان گفت: قاطبه مردم در جمهوری آذربایجان، جدائی خود از وطن اصلی را حاصل خیانت پادشاهان قاجار و عهدنامه استعماری « گلستان “ می دانند. آل سعود و صهیونیست ها مثل همیشه آر پی جی را برعکس گرفته اند.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان که نظرش را درباره تصمیم عربستان برای راه اندازی شبکه « آذربایجان ــ اینترنشنال “  پرسیده بودند، گفت : خبر را شنیده‌ام و راه اندازی این شبکه را یکی دیگر از مجموعه حماقت های آل سعود می‌دانم .

وی در ادامه گفت: در خبرها آمده که رژیم آل سعود با همکاری رژیم صهیونیستی درپی راه اندازی شبکه ای با عنوان « آذربایجان ــ اینترنشنال “ است. شبکه ای مشابه « ایران ــ اینترنشنال “ که از چند سال قبل علیه جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است.

شریعتمداری درباره انگیزه مشترک سعودی‌ها و صهیونیست‌ها از راه اندازی این شبکه اظهار داشت: ایجاد شکاف‌ها و گسل‌های قومیتی و ترویج افکار تجزیه طلبانه، اصلی ترین برنامه هائی است که برای  شبکه « آذربایجان ــ اینترنشنال» تعریف شده است و این دقیقاً همان پاشنه آشیل یا به قول خودمان چشم اسفندیار شبکه مورد اشاره است که آل سعود با حماقت و اسرائیل با خباثت از آن غفلت کرده اند .

مدیر مسئول کیهان افزود: شنیده شده یکی از کارشناسان ایرانی تبار رژیم صهیونیستی که برای کار در این شبکه دعوت شده بود، به  شدت با راه اندازی آن مخالفت کرده و هشدار داده است که فعالیت این شبکه به نفع ایران خواهد بود.

شریعتمداری گفت: درباره علت مخالفت این کارشناس اسرائیلی اطلاعی در دست نیست ولی به احتمال بسیار زیاد اعتقادات شیعی و علاقه شدید آذری‌های ساکن جمهوری آذربایجان علت مخالفت وی با راه اندازی این شبکه بوده است.

مدیر مسئول کیهان تصریح کرد: مردم در جمهوری آذربایجان با آذری‌های ساکن استان‌های آذری زبان ایران روابط دوستانه و عمیقی دارند و  جمهوری آذربایجان را با استناد به شواهد تاریخی، بخش جدا شده‌ای از ایران می دانند. قاطبه مردم در جمهوری آذربایجان، جدائی خود از وطن اصلی را حاصل  خیانت پادشاهان قاجار و عهدنامه استعماری « گلستان “ می دانند که توسط سر گور اوزلی (Sir Gore Ouseley) سفیر وقت انگلسیس در ایران تهیه و تنظیم شده و میان دولت های وقت قاجار و روسیه تزاری به امضاء رسیده بود.

شریعتمداری در ادامه گفت:  مردم در جمهوری آذربایجان نیز مانند آذری های ایران شیعه و شیفته جمهوری اسلامی ایران هستند و عجیب آن که  ماجرای تاریخی جدائی از ایران را به عنوان یک رخداد تلخ به خاطر داشته و سینه به سینه نقل می کنند.

شریعتمداری: آل‌سعود و صهیونیست‌ها آرپی‌جی را برعکس گرفته‌اند

مدیر مسئول کیهان بیان داشت: دقیقا به همین علت است که دامن زدن به افکار تجزیه طلبانه در جمهوری آذربایجان کفه طرفداران الحاق به جمهوری اسلامی ایران را تقویت می کند.

شریعتمداری افزود: چند روز قبل آقای حسینقلی اف یکی از نمایندگان مجلس  جمهوری آذربایجان به  بهانه اختلاف نظری که بین ایران و آذربایجان  در خصوص تردد کامیون های ایران به ارمنستان پدید آمده بود دست به اقدامی مسخره و غیر منتظره زده و طی نطقی ایران را تهدید کرده ! و گفته بود اگر ایران به خواسته دولت آذربایجان توجه نکند و برای ورود به ارمنستان از جمهوری آذربایجان اجازه نگیرد باید مراقب استان های ترک نشین شمال غربی خود باشد! که اظهارات وی در جمهوری آذربایجان با تمسخر مردم و محافل سیاسی روبرو شده بود.

شریعتمداری افزود: از آنجا که حسینقلی اف  روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد، اظهارات سخیف و احمقانه وی را باید به حساب ماموریت وی از سوی صهیونیست ها گذاشت وگرنه بعید است که نداند مردم جمهوری آذربایجان شیفته ایران اسلامی هستند.

مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سئوالی درباره نقش دولت آذربایجان در این ماجرا گفت: این حرکت مشکوک علیه دولت آقای علی اف تدارک شده و ایشان باید مراقب آن باشند و از ترفند صهیونیست ها حذر کنند درباره ایران باید گفت آل سعود و صهیونیست ها مثل همیشه  آر پی جی را برعکس گرفته اند!

نظر شما