شناسهٔ خبر: 49693947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دستور واکسینه شدنِ همه افراد بالای ۱۸ صادر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور واکسینه شدن همه افراد بالای ۱۸ سال را صادر کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر "بهرام عین اللهی" امروز (سه شنبه) در جلسه کمیته کشوری علمی کووید ۱۹گفت: تا امروز بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف کشور واکسینه شده اند و تا هفته آینده این میزان به ۷۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه تا امروز بیش از ۵۰ درصد مردم را واکسینه کردیم، گفت: در شبانه روز گذشته بیش از یک میلیون و ۳۵۱ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. تاکنون حدود ۴۶ میلیون دز واکسن در کشور به هموطنان تزریق شده است.
عین اللهی با بیان اینکه رکورد واکسیناسیون در هفته را شکستیم، ادامه داد: در هفته قبل، بیش از هشت میلیون دز واکسن تزریق شد و در هفته جاری بیشتر نیز خواهد شد؛ بنابراین حرکت مردمی و اعتماد مردمی ایجاد شده است.

وزیر بهداشت افزود: واکسیناسیون دانش آموزان هم از دیروز آغاز شده و فعلا ۱۷ ساله‌ها که کنکور دارند، واکسن می‌زنند.

به گفته وزیر، تا دو هفته آینده همه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه می‌شوند. وزیر بهداشت تصریح کرد: با واکسیناسیون عمومی به سمت قرنطینه هوشمند خواهیم رفت و شرط برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها واکسیناسیون خواهد بود.

با وجود این، متاسفانه در۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان کرونا به ۱۱۷ هزار و ۹۰۵ نفر رسید. وزارت بهداشت، امروز اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ هزار و ۵۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و دو هزار و ۵۸۱ نفر از آن‌ها بستری شدند. شش هزار و ۶۶۱ نفر هم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

نظر شما