شناسهٔ خبر: 49693752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اطلاعیه حزب موتلفه اسلامی در پی درگذشت مرحوم حاج هاشم امانی

حزب موتلفه اسلامی در پی درگذشت حاج هاشم امانی از مبارزان دوران انقلاب اطلاعیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حزب موتلفه اسلامی در پی درگذشت مرحوم حاج هاشم امانی از مبارزان دوران انقلاب و از اعضای با سابقه حزب موتلفه، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
متن این اطلاعیه به شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون
یا ایت‌ها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی
بدینوسیله به اطلاع می‌رساند روح بلند عبد صالح خدا و مبارزی خستگی ناپذیر و مجاهدی صادق از تبار شیر مردان فدائیان اسلام و یاوران امام، رهبری و انقلاب و نمونه کاملی از گروه السابقون السابقون و پایمردانی موصوف به کالجبل راسخ جناب آقای حاج هاشم امانی همدانی به یاران و برادران شهید خویش پیوست.
مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک آن مرحوم فردا چهارشنبه ۳۱/٦/۱۴۰۰ ساعت ۳۰/۸ صبح از مقابل مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در خیابان ١٧ شهریور، خیابان شهید قادری، تقاطع خیابان شهید عظیم زادگان برگزار و در قطعه ٢١ بهشت زهرا (س) و در جوار یاران شهیدش آرام خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، مرحوم امانی به همراه یارانش در جریان اجرای حکم شرعی حسنعلی منصور نخست وزیر شاه و عامل اجرای کاپیتولاسیون آمریکایی دستگیر شده بود.
وی ابتدا به همراه شهیدان صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد و رضا صفار هرندی به اعدام محکوم شد، اما رژیم شاه حکم او و شهید مهدی عراقی را به حبس ابد تغییر داد.
مرحوم حاج هاشم امانی سیزده سال در زندان شاه بود و کمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه دیگر یارانش نظیر مرحوم عسگراولادی از زندان آزاد شد.

نظر شما