شناسهٔ خبر: 49693455 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دانشگاه تاکید کرد؛

کرامت دانشجو در تمام ابعاد اداری و آموزشی دانشگاه آزاد حفظ شود

مهتاب چابوک

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: لازم است در تمام ابعاد اداری و آموزشی دانشگاه، کرامت دانشجو حفظ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، فرزاد جهان بین در آیین استقبال از نودانشجویان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، به روایتی از پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند فرزند هفت سال اول، سرور، هفت سال دوم، بنده و هفت سال سوم، وزیر است. با توجه به این روایت، هفت ساله سوم فرزندان از ۱۴ تا ۲۱ سالگی است و از ۱۸ تا ۲۱ سالگی مربوط به دانشگاه است و دانشگاه توفیق دارد در این مقطع حساس در خدمت جوانان باشد.

وی با بیان اینکه این روایت پیامبر اکرم (ص) هم توصیف ویژگی‌های روحی و جسمی فرزندان و هم تجویز برای تربیت آنهاست، اظهار داشت: در دوره سوم زندگی، فرزندان دو ویژگی اصلی، احساس شخصیت و احساس آزادی دارند، بنابراین هر امری که این دو احساس را در دوره سوم زندگی لگدمال کند، کار تربیت را با مشکل روبرو خواهد کرد. در این دوره فرزند به نوعی وزیر است و نمی‌توان انتظار داشت که تابع و مطیع بی چون و چرای اوامر باشد.

جهان بین افزود: ویژگی اصلی فرزندان در این دوره کنجکاوی در مورد مسائل مختلف است و دانشگاهیان باید به این موضوعات توجه لازم داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نباید و نمی‌شود فرزندان را در این دوره با تحمیل به کاری واداشت، گفت: باید باب گفت‌وگو با فرزندان باز شده و امکان تجربه محدود برای آنها فراهم شود. اگر بتوانیم در دانشگاه وظیفه خود در قبال تربیت فرزندان را به درستی انجام دهیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این عزیزان پس از دانشگاه و در ورود به اجتماع، وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

جهان‌بین با تأکید بر اینکه مسئولان دانشگاه باید زمینه احترام و اکرام به دانشجویان را فراهم کنند، تصریح کرد: لازم است در تمام ابعاد اداری و آموزشی دانشگاه، کرامت دانشجو حفظ شود. مسئولان دانشگاه باید اجازه دهند تربیت اجتماعی در متن کنش اجتماعی در دانشگاه اتفاق افتاده و مشورت‌خواهی از دانشجویان در واحدهای دانشگاهی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به تأسی از سیاست‌های ریاست دانشگاه، تمامی تلاش خود را در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری شورای تعامل دانشگاه و دانشجو و زمینه‌سازی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی سالم به کار خواهد بست تا دانشجویان تجربه بی‌نظیری از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند و آماده مسئولیت‌پذیری در جامعه شوند.

نظر شما