شناسهٔ خبر: 49693425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

جانشین فرمانده کل سپاه:

تصمیم آمریکا برای حمله به ۱۹ نقطه در ایران/ هشدار جدی امام خامنه‌ای مانع از وقوع جنگ شد

سردار فدوی گفت: سال ۱۳۷۶ در عربستان ۱۹ نفر از نیرو‌های آمریکایی به درک واصل شدند و در پی این رویداد، آمریکایی‌ها ۱۹ نقطه از کشورمان را به‌عنوان اماکنی که می‌خواستند هدف قرار دهند، تعیین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس که با حضور ایثارگران مجلس در ساختمان مشروطه برگزار شد، اظهار داشت: تقابل جبهه حق و باطل تمامی ندارد؛ حدود ۴۳ سال است که جبهه باطل به فرماندهی شیطان بزرگ آمریکا، بالاترین اتحاد را علیه ما ایجاد کردند و ناکام ماندند.

وی افزود: در عالم دو حزب بیشتر وجود ندارد؛ یکی حزب خدا و دیگری حزب شیطان و در تقابل میان این دو همواره حزب‌الله پیروز بوده و حزب شیطان حتی یک بار هم به پیروزی دست نیافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: علت ناکامیِ حزب شیطان این است که دلدادگان انقلاب با جانشان پای کار دفاع از انقلاب استوارند.

سردار فدوی افزود: وقتی مقدمات کار‌ها از جانب مومنین انجام شود، خداوند پیروزی را رقم می‌زند. اگر مقدمات، یعنی تکالیفی که خدا تعیین کرده است، انجام شود، پیروزی تضمین می‌شود؛ وگرنه خداوند هیچ کاری برای پیروزی جبهه حق نمی‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: طبق وقایع تاریخ اسلام، در جنگ اُحد حتی با وجود یگانه حبیب خدا یعنی پیامبر اعظم (ص) پیروزی حاصل نشد، چون مقدمات و تکالیف از جانب مومنین انجام نشده بود.

سردار فدوی افزود: در نظام جمهوری اسلامی مقدمات و شرط‌هایی که خدا تعیین کرده به‌طور نسبی انجام شده است؛ به همین علت سرافراز باقی مانده‌ایم و آمریکایی‌ها در پی این هستند که در مقابل این نظام الهی، بازدارندگی ایجاد کنند.

وی با تبیین عوامل پیروزی جمهوری اسلامی گفت: عامل نخست، ملت ایران هستند که به قدرت دفاع از خود دست یافته‌اند و این حقیقت در دهه اول انقلاب بر همگان ثابت شد.

سردار فدوی افزود:​ از دهه دوم انقلاب، جهانیان فهمیدند که ملت ایران در انقلاب اسلامی به قدرت بازداندگی دست یافته‌اند و به همین علت است که نظام سلطه هر غلطی علیه ما می‌کند، این محاسبه را در پی دارد که ضررش بیش از منافع آن است.

وی توان مدیریتی فرمانده کل قوا را از دیگر عوامل پیروزی‌های انقلاب دانست و گفت: با فرماندهی آیت‌الله امام خامنه‌ای و فرمان‌برداری دلدادگان انقلاب اسلامی در دهه ۷۰ به مرحله بازدارندگی رسیدیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: سال ۱۳۷۶ در عربستان ۱۹ نفر از نیرو‌های آمریکایی به درک واصل شدند و در پی این رویداد آمریکایی‌ها ۱۹ نقطه از کشورمان را به‌عنوان اماکنی که می‌خواستند هدف قرار دهند، تعیین کردند.

سردار فدوی اضافه کرد: همان موقع با هشدار جدی امام خامنه‌ای به سران مرتجع عربی مبنی بر پاسخ جدی جمهوری اسلامی به کسانی که در کاخ‌های شیشه‌ای حضور دارند، آمریکایی‌ها از تهدیدشان منصرف شدند و اذعان کردند که فقط اتباع عربستان در کشتن نیروهایشان نقش داشتند.

وی گفت: ایران قادر است علیه دشمنانش اقدام ابتدایی کند و آمریکایی‌ها در پی این هستند که در برابر قدرت ما بازدارندگی داشته باشند؛ این برگرفته از سخنان وزیر دفاع اسبق آمریکاست.

سردار فدوی افزود: در پی هدف قرار گرفتن هواپیمای «آر.کیو ۱۷۰» آمریکا در داخل کشورمان، آمریکایی‌ها اذعان کردند که «ما و متحدان اروپایی و منطقه‌ای در پی این هستیم که به توانایی‌ای دست یابیم که در برابر ایران بازدارنده باشد.»

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به برکت رهبری امام (ره) و امام خامنه‌ای و به برکت وعده خدا به شهدا به پیروزی‌های بزرگی دست یافته‌ایم و اگر در همه بخش‌ها به شروط الهی درست عمل کنیم، وعده‌های خداوند در همه جا محقق می‌شود.

وی نارسایی‌ها در برخی عرصه‌ها را دور از شأن ملت ایران دانست و تصریح کرد:​ این نارسایی‌ها به‌ویژه در عرصه اقتصادی، ناشی از این است که طبق خواسته‌ها و شروط خدا عمل نکردیم، بلکه طبق قاعده آمریکایی‌ها عمل کردیم.

سردار فدوی افزود: ما در هر عرصه‌ای که طبق قاعده‌های الهی عمل کنیم، مانند دوران سخت دفاع مقدس که جان‌مان را به عرصه آوردیم به همان نتایج عزتمندانه دست می‌یابیم.

وی گفت: اگر در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی نیز طبق همان شروط و قواعد عمل می‌کردیم، خداوند به وعده‌هایش عمل می‌کرد؛ پس باید در این عرصه‌ها نیز مراقب باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین با اشاره به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر مجلس این وجه از وظایفش را به درستی انجام دهد، قطعاً در عرصه‌های دیگر مانند عرصه اقتصادی نیز می‌توانیم در قله‌ها قرار گیریم.

سردار فدوی افزود: وجه نظارتی مجلس بسیار اهمیت دارد تا مصوبات رها نشوند و نهاد‌های اجرایی آن را اجرا کنند.

وی نخبگان را از اصلی‌ترین عوامل موفقیت کشور دانست و اضافه کرد: ما چون بسیاری از نخبگان را بکار نگرفتیم به کشور‌های دیگر مهاجرت کردند و در آنجا منشأ اثر شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به عناصر قدرت جمهوری اسلامی به‌ویژه محور مقاومت گفت: پیروزی رزمندگان اسلام در یمن با تأسی از تجربیات دفاع مقدس حاصل شده است.

سردار فدوی اضافه کرد: در آنجا، هم آمریکا و هم اروپایی‌ها و همه خبیثان عالم علیه ملت یمن متحد شدند؛ با این حال کاری از پیش نبردند و التماس می‌کنند تا بتوانند آبرومندانه از این باتلاق خارج شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما