شناسهٔ خبر: 49692850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقش روحانیت در روستا ها/ از اقامه نماز تا انجام فعالیت های فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای روستاهای پرجمعیت باید جذب روحانی داشته باشیم، گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید پیوست اجتماعی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت‌الاسلام  رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در جلسه ستاد اقامه نماز اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: سعادت انسان به توجه او به نماز و بندگی خداوند گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه هر چه برای نماز تلاش شود، سلامت روحی و معنوی و آرامش دنیوی جامعه بیشتر تأمین می‌شود، افزود: وظیفه طلبگی و شرعی ایجاب می‌کند که در راستای اقامه نماز تلاش کنیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج نماز نباید منحصر در انجام مسئولیت اداری در سازمان تبلیغات اسلامی باشد، ادامه‌داد: در مورد برخی از نمازخانه‌های بین راهی و اداری باید بررسی کنیم که امکانات و وضعیت مناسبی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید وضعیت مساجد و نمازخانه‌های داخل شهر را نیز رصد کنیم و مشاوره بدهیم که برای جذب بیشتر جوانان به مسجد باید چه اقدامی انجام دهیم.

او با اشاره طرح «مسجد محله محور و محله مسجد محور» و امام محله و مهرواره «اوج» اظهار کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی ما در خراسان‌جنوبی باید پیوست اجتماعی داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی با تأکید بر اینکه در راستای توانمند سازی امامان جماعت نیز باید برنامه ریزی شود، بیان‌کرد: برای روستا‌های پرجمعیتی که روحانی ندارد نیز باید جذب مبلغ برای پیگیری کار‌های فرهنگی را داشته باشیم که در این زمینه می‌توان از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با از بین رفتن شیوع ویروس کرونا فعالیت فرهنگی مساجد را، چون گذشته پرشور و با حضور جمعیت برگزار کنیم.

انتهای پیام / ط آ

نظر شما