شناسهٔ خبر: 49692314 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر دفتر ساماندهی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان:

برق منطقه‌ای فرآیند ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران را اجرا می‌کند

آرامش گفت: با توجه به اهمیت توسعه و توانمندسازی منابع انسانی برگزاری کانون ارزیابی براساس مدل شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای به منظور انتصاب و همچنین توسعه شایستگی‌های مدیریتی مدیران در دستورکار شرکت برق منطقه ای است.

صاحب‌خبر -

طاهره آرامش مدیر دفتر ساماندهی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: با اجرای طرح ارزیابی براساس مدل شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای تا پایان سالجاری علاوه بر ارتقاء و توسعه منابع انسانی در درون این شرکت افزون بر ۲ میلیارد ریال کاهش در هزینه‌های مالی نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: ۴۳ نفر در سطوح مختلف مدیریتی از سال ۹۹ تاکنون که ۱۶ نفر از آنان در سطح پایه، ۲۶ نفر در سطح میانی و یک نفر در سطح ارشد است در این شرکت وارد فرآیند کانون ارزیابی براساس مدل شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای شدند.

مدیر دفتر ساماندهی و بهبود روش‌های شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین این شرکت در نظر دارد جلسه بازخورد فردی را برای شرکت کنندگان در کانون ارزیابی اجرا کند که مرحله نخست این طرح در حال برنامه‌ریزی است.

به گفته مدیر کانون ارزیابی موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو ضمن قدردانی از تصمیم مدیریتی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو که در همگامی با شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در حال ارزش‌آفرینی و تحول مدیریتی برای حرکت در مسیر ارزیابی و توسعه شایستگی‌ها در عرصه صنعت برق کشور است بر اهمیت نقش کانون ارزیابی در راستای کمک به شایسته سالاری تاکید کرد.

امیررضا خاکی ادامه داد: کانون ارزیابی فرایندی علمی بوده که از طریق آن شایستگی‌های مدیریتی کارکنان و مدیران مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد و با قرار دادن افراد در موقعیت‌های شغلی شبیه‌سازی شده، مصاحبه شایستگی محور و از طریق ارزیابان آموزش دیده، نسبت به ارزیابی شایستگی مدیریتی کارکنان و مدیران اقدام می‌شود.

وی افزود: در میان فرآیند‌ها و ابزار‌هایی که به جهت سنجش شایستگی‌های مدیران مورد استفاده قرار می‌گیرند کانون ارزیابی دارای روایی بالایی است که البته این مهم به شرطی حاصل می‌شود که کانون ارزیابی مبتنی بر استاندارد و روش‌های علمی اجرا شود.

مدیر کانون ارزیابی موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو همچنین بر اهمیت اجرای فرآیند برنامه‌ریزی منابع انسانی و لزوم جانشین پروری در سازمان‌های امروزی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های صنعت آب و برق با پیش بینی نرخ خروج سالیانه کارشناسان و مدیران از صنعت که بنا به دلایل مختلفی، چون ارتقای افراد به سطوح بالاتر و بازنشستگی رخ می‌دهد باید با جانشین پروری، آمادگی سازمانی خود را افزایش دهند بنابراین با ادامه این حرکت ارزشمند مدیریتی، ضمن تکمیل فرآیند ارزیابی و توسعه شایستگی‌های مدیریتی در شرکت‌های یاد شده زمینه سازی لازم برای طرح شناسایی، ارزیابی و پرورش مدیران آینده و حرفه‌ای صنعت برق کشور مهیا می‌شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما