شناسهٔ خبر: 49691944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۳۰ درصد فرهنگیان زنجانی به پروژه کوی زیتون معرفی شدند

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه زمین فرهنگیان نهایی شده است، گفت ۳۰ درصد از متقاضیان واجد شرایط آموزش و پرورش با رضایت به پروژه کوی زیتون معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش ظهر سه شنبه در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، کل ثبت نامی های طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان را ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر ثبت نامی در شهر زنجان بوده و یک هزار و ۴۱ نفر در شهرستان ابهر بوده است.

وی اظهار کرد: در سایر شهرستانهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم چهار هزار و ۴۷۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که یک هزار و ۳۰۱ نفر تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان کل تایید شده نهایی شده در شهر زنجان را ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد متقاضیانی که واریزی داشتند ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر است و برای ۱۲ هزار و ۴۸۳ نفر پروژه تخصیص داده شده و ۲۰۱ هکتار در شهر زنجان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زنجان تامین شده است.

بیات منش مجموع تعداد نهایی تایید شدگان در استان را ۱۴ هزار و ۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۳ هزار و ۳۵۵ نفر واریزی نقدی داشتند و برای ۱۳ هزار و ۳۳۸ نفر نیز تخصیص پروژه انجام شد است.

وی با بیان اینکه برای ۵۷۰ نفر از متقاضیان کمبود زمین داشتیم، افزود: زمین مورد نیاز این متقاضیان که ۷۰ نفر در خرمدره و ۵۰۰ نفر در قیدار است از بنیاد مستضعفان تامین شده و در حال واگذاری است و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به انعقاد تفاهم نامه با نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: ۶۰۹ نفر طبق تفاهمنامه با نیروهای مسلح در قالب پنج پروژه تعریف شدند که این تعداد هم به تعداد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن اضافه می‌شود.

بیات منش با بیان اینکه با هشت دستگاه اجرایی نیز تفاهمنامه‌هایی منعقد شده اما زمین مورد نیاز جهت ساخت زمین در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار نگرفته است، گفت: دستگاه‌های اجرایی زمین‌های خود را جهت ساخت واحد مسکونی برای کارکنان خود در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند و مجموع متقاضیان این هشت دستگاه اجرایی یک هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه ظرفیت ساخت دو هزار واحد مسکونی در کوی زیتون را داریم، افزود: به دستگاه‌های اجرایی نیز این آمار اعلام شده که در صورت تمایل می‌توانند از این پروژه برای کارکنان خود استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه زمین فرهنگیان نهایی شده است، گفت ۳۰ درصد از متقاضیان واجد شرایط آموزش و پرورش با رضایت به پروژه کوی زیتون معرفی شدند.

بیات منش به تامین مسکن دهک‌های یک تا سه اشاره کرد و افزود: واجدان شرایط این دهک‌ها یک هزار و ۵۰۰ نفر است نفر بوده که تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و حساب ۱۰۰ امام (ره) هستند و با استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن باید اجرا شود و زمین برای ساخت مسکن دهک‌های یک تا سه داریم اما چون در تامین آورده نقدی مشکل دارند باید از حمایت لازم از این گروه هدف مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما