شناسهٔ خبر: 49691126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جزئیات طرح پیشنهادی حماس برای تبادل اسرا

روزنامه الاخبار لبنان جزئیات طرح پیشنهادی حماس به مصر برای تبادل اسرا را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

 پیش از این عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این جنبش به میانجیگران نقشه راه واضحی را برای معامله تبادل اسرا داده است.

در این راستا روزنامه الاخبار نوشت که پیشنهاد جنبش حماس شامل دو گزینه است، یا معامله جامع و فراگیر تبادل اسراء که در یک مرحله اجرایی شود و شامل آزادی بازداشت شدگان قرارداد ۲۰۱۱ از جمله زنان، کودکان، بیماران و همچنین کسانی باشد که دارای حکم‌های بالا هستند یا تقسیم این قرارداد به دو مرحله مجزا.

در مرحله اول آزادی اسرایی که پس از آزادی مجددا بازداشت شده‌اند، زنان و کودکان در مقابل ارائه اطلاعات درخصوص سربازان توسط حماس آغاز می‌شود و مرحله دوم شامل آزادی هزاران بازداشتی دارای حکم‌های بالا و کسانی که عملیات‌های شهادت طلبانه دست داشته‌اند در مقابل آزادی سربازان است‌.

در همین راستا، زاهر جبارین، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد، اسرای دشمن صهیونیستی نزد گردان‌های قسام قبل از آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم اشغالگر، پیش خانواده‌هایشان بازنخواهند گشت.

جبارین در ادامه افزود، رژیم اشغالگر در پرونده تبادل اسراء طفره می‌رود و نمی‌خواهد که اسرای خود را از غزه بازگرداند و هنوز آمادگی پرداخت بهای آزادی آنها را ندارد و اشغالگران بهایی را که مقاومت خواهان آن است دیر یا زود پرداخت خواهند کرد.

این عضو جنبش حماس همچنین اعلام کرد، اسرای دشمن صهیونیستی که نزد گردان‌های قسام، شاخه نظامی این جنبش بازداشت هستند، بدون اینکه رژیم اشغالگر در مقابل آنها بهایی پرداخت کند، آزاد نخواهند شد.

گردان‌های قسام چهار اسرائیلی را بازداشت کرده که از جمله آنها دو سرباز است که در جریان عملیات نظامی در جنگ سوم غزه در تابستان ۲۰۱۴ اسیر شدند و دو تن دیگر که تحت شرایط مختلف وارد نوار غزه شدند./ ایسنا

نظر شما