شناسهٔ خبر: 49690891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک سوم واریز وجه مسکن اقدام ملی کشور؛ سهم زنجانی‌ها

فاطمه تاج‌بخش

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: زنجانی‌ها ۹۰۹ میلیارد تومان معادل یک‌سوم کل کشور برای طرح اقدام ملی مسکن پول واریز کردند.

صاحب‌خبر -

مسعود بیات‌منش ظهر امروز (۳۰ شهریورماه) در جلسه شورای مسکن اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن ابلاغ و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور تصویب شده است که استان زنجان نیز در این راستا برنامه‌های خود را اجرا می‌کند. ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر از استان زنجان متقاضی دریافت مسکن در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن بودند که از بین آن‌ها بیش از ۱۴ هزار نفر تایید نهایی شدند.

وی تعداد متقاضیان انصرافی در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در سطح استان را ۱۸۵۴ نفر برشمرد و افزود: درخواست ۱۲ هزار و ۵۴۶ نفر نیز رد و حذف شدند و تاکنون ۱۳ هزار و ۳۷۱ نفر افتتاح حساب کردند و تعداد متقاضیان دارای واریزی، ۱۳ هزار و ۳۵۵ نفر هستند. همچنین برای ۱۳ هزار و ۳۳۸ متقاضی پروژه تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در مورد کمبود زمین برای برخی از پروژه‌ها تصریح کرد: در شهرستان خرم‌دره از بنیاد مستضعفان زمین گرفتیم که مقدمات تحویل انجام می‌شود. همچنین به‌ منظور احداث مسکن برای نزدیک به ۵۰۰ نفر از فرهنگیان نیز اختصاص زمین نهایی شده و در حال تحویل زمین به بنیاد مسکن هستیم که قطعات را تحویل دهند و نسبت به وایزی و افتتاح حساب اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت‌نام متقاضیان و تعریف پروژه‌ها به شهر زنجان اختصاص دارد، عنوان کرد: در این شهر ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر تایید نهایی شدند، ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر واریز وجه داشتند، برای ۱۲ هزار و ۴۸۳ متقاضی تخصیص پروژه انجام و ۲۰۱ هکتار زمین تأمین شده است.

این مسئول با بیان اینکه در شهر زنجان چند درصد بیشتر از تعداد متقاضیان، واحد مسکونی در نظر گرفته شده است تا برای جابه‌جایی کوی فاطمیه و کوی فلسطین یا اختصاص مسکن به دهک‌های یک تا سه از آن‌ها استفاده شود، یادآور شد: ۵ پروژه برای نیروهای مسلح تعریف شده که ۳ مورد آن در حال انجام است و این واحدها به ظرفیت تولید مسکن استان اضافه می‌شود.

بیات‌منش به انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها در خصوص استفاده از زمین‌های مازاد دولتی برای امر تولید مسکن اشاره کرد و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه با دستگاه‌هایی مثل صدا و سیما، آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی (شامل خبرنگاران)، کارکنان وزارت کشور، جهادکشاورزی، کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، رانندگان و حوزه‌های علیمه منعقد شده که هنوز عملیاتی نشده و منتظر تامین زمین هستیم.

وی تصریح کرد: متقاضیان دهک‌های یک تا سه را نیز رصد و ۱۵۰۰ نفر از افراد زیر پوشش نهادهایی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را شناسایی کردیم که باید ساز و کاری برای تأمین منابع مالی آن ارائه شود. همچنین امیدواریم تسهیلات مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یابد تا ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه ساخت را از طریق تسهیلات تامین کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد: تاکنون رقم کل آورده متقاضیان در کشور برای ساخت مسکن اقدام ملی ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده، در حالی که در زنجان این رقم ۹۰۹ میلیارد تومان معادل یک‌سوم واریزی کشور است و این نشان از استقبال زنجانی‌ها به ساخت مسکن دارد.

وی با اشاره به برنامه جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز باید تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ساخته شود که سالانه تقریباً سهم دولت در احداث مسکن ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد و سهم بخش خصوصی ۳۹۷۵ واحد می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما