شناسهٔ خبر: 49690295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش روسیه به دخالت آمریکا در انتخابات این کشور

مهر

سفارت روسیه در آمریکا ضمن بی اساس خواندن ادعاها و اتهامات طرف آمریکایی مبنی برغیر شفاف بودن انتخابات مجلس دومای روسیه، خواستار توضیح واشنگتن در رابطه با حملات سایبری صورت گرفته، شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سفارت روسیه در آمریکا طی بیانیه‌ای اتهامات وزارت خارجه ایالات متحده در مورد «شفاف نبودن» انتخابات پارلمانی در روسیه را بی اساس خوانده است.

سفارتخانه مذکور در همین رابطه در پیامی که در فیس بوک منتشر کرد، نوشت: ما به اتهامات بی اساس وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ادعای «غیر آزاد و غیر شفاف» بودن انتخابات دومای دولتی فدراسیون روسیه که در ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر برگزار شد، توجه کرده‌ایم.

سفارت روسیه در ادامه افزود که «در این زمینه، تأکید می‌کنیم: ابراز اراده مردم با رعایت کامل مفاد قوانین داخلی و هنجارهای حقوق بین الملل صورت گرفت».

همچنین در ادامه بیانیه فوق آمده است: هرگونه ادعای مخالف غیرقابل قبول است. هیچ گونه بی نظمی بر روند کلی رأی گیری تأثیر نداشت و نمی‌تواند بر نتایج مبارزات انتخاباتی تأثیر بگذارد.

سفارت روسیه همچنین با اشاره به حملات سایبری صورت گرفته در طول انتخابات مجلس دومای این کشور، گفت: در عین حال، ما توجه داریم که در انتخابات اخیر، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه با تعداد بی سابقه‌ای از حملات سایبری روبرو شد.

سفارت مسکو ادامه داد: ۵۰ درصد حملات سایبری ذکر شده دقیقاً از خاک ایالات متحده انجام شده است.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه ادامه داد: هدف از این هک‌ها (نفوذها و حملات سایبری) بی اعتبار کردن سیستم انتخاباتی ما است. ما خواهان این هستیم که طرف آمریکایی توضیحات مفصلی در مورد این مسئله ارائه کند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به انتخابات اخیر دومای روسیه واکنش نشان داده و مدعی شده بود این انتخابات، که طی سه روز از ۲۶ تا ۲۸ شهریور برگزار شد، «نه آزاد بود و نه منصفانه».

همچنین لازم به ذکر است که پیشتر و پس از پایان روند انتخابات در روسیه، «میخائیل اوسیفسکی» رئیس ارائه دهنده خدمات دیجیتال روسیه موسوم به «روستلکام» در مرکز اطلاع رسانی کمیسیون مرکزی انتخابات گفته بود که تعداد نوزده حمله جلوگیری از ارائه خدمات توسط سایت یا همان DDoS برضد سیستم رأی گیری الکترونیکی از راه دور روسیه ثبت شد، اما همه آنها دفع شدند.

نظر شما