شناسهٔ خبر: 49686110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نسخه جدید شاد از فردا قابل استفاده است/ آماده‌سازی زمینه واکسیناسیون دانش آموزان

سرپرست آموزش و پرورش گفت: ما سال تحصیلی را در مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آغاز خواهیم کرد و بازگشایی تدریجی مدارس را با کمک معلمان و والدین خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد ظهر امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش و عوامل همراه اول برگزار شد.

کاظمی در این برنامه اظهار داشت: آنچه که امروز اتفاق می‌افتد یک بخش از آموزش و پرورش است ما سال تحصیلی را در مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آغاز خواهیم کرد و بازگشایی تدریجی مدارس را با کمک معلمان و والدین خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: معلمانی که در خط مقدم آموزش قرار دارند امسال هم با برنامه ریزی‌های گسترده آمادگی خود را برای سال تحصیلی جدید آغاز کردند. همچنین مجموعه همراه اول امروز بخشی از نظام تعلیم و تربیت کشور را تشکیل می‌دهند.

کاظمی تاکید کرد: این ایام مقارن با هفته دفاع مقدس است، یاد و خاطره ایثارگری‌های شهدا را گرامی بداریم که امروز تمام دستاوردهای امروز ما مدیون ایثاگری آنهاست.

وی افزود: شعار امسال ما (استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت) است. در حوزه استمرار آموزش توسط برنامه تلویزیونی ایران و در شبکه شاد اقدامات خوبی انجام شده است. این اقدامات حتما ما را به اهداف کیفی نزدیک می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سلامت دانش آموزان اولویت اول و خط قرمز ماست به همین خاطر گفتیم که سال تحصیلی در شاد و در شبکه تلویزیونی ایران باشد البته بازگشایی حضوری و تدریجی سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا و رییس جمهور به مدارس ابلاغ شده است‌.

وی درباره روند واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون معلمان تقریبا به اتمام رسیده و واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس در دستور کار است. در زمینه واکسیناسیون پایه دوازهم اکنون آماده شده است.

کاظمی گفت: ایجاد زیر ساخت‌های بهداشتی و پروتکل‌ها در مدارس هم حائز اهمیت است‌ از این رو ما یک سرانه بهداشتی داریم که همین روزها برای مدارس واریز خواهد شد و یک سری پروتکل ها هم به آنها ابلاغ شده که در قالب تفاهم نامه با وزارت بهداشت تدوین شده است.

کاظمی درباره افت تحصیلی دانش آموزان گفت:  بخشی از آسیب‌ها متوجه افت کیفیت آموزشی بود که از میزان نمرات دانش آموزان شرایط آنها مشخص است. از این رو همکاران ما برای تحقق ارتقای کیفیت آموزشی  بهترین استودیوهای تولید محتوا، متناسب با زیست‌بوم جدید و روش تدریس استاندارد محتواهایی را تولید کردند  که اکنون در اختیار همه معلمان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه درسی متناسب با شرایط جدید نیز تهیه و به مدارس ابلاغ شده است، گفت: نسخه جدید پلتفرم شاد ما را به هدف افزایش کیفیت نزدیک می‌کند.یکی از مهمترین تغییرات، ارتقای زیرساخت های شاد است. برای شاد یک سری داشبوردهای مدیریتی ایجاد شده که امکان نظارت دقیق را فراهم کرده و مکالمات گروهی و صوتی دارد. همچنین یک مرورگر مختص شاد در دسترس دانش آموزان خواهد بود که در جستجوی مطالب علمی به آنها کمک می‌کند.

در ادامه باقرزاده خاطر نشان کرد: شاد راه راتباطی بود که با همکاری شرکت ارتباط سیار همراه ایران، همراه اول،  آموزش و پرورش و بخش‌های مختلف دولت با شیوع کرونا دراختیار کاربران قرار گرفت. این سامانه رایگان و امن بوده که تا کنون ۲۴ میلیون نصب داشته است.

وی افزود: سال‌های گذشته سرویس‌های متعددی طراحی و مورد استفاده کاربران قرار گرفت، در سال جاری با توجه به نظراتی که کاربران دادند نسخه جدید آن رو نمایی خواهد شد و از فردا قابل استفاده برای کاربران باشد.

مدیرگروه شبکه شاد گفت: این شایعات که گفته می‌شود برخی غیر دانش آموز در کانال مدرسه شبکه شاد عضو هستند، صحت ندارد.

همچنین ابطحی مدیرعامل اجرایی و فنی شبکه شاد گفت: سال گذشته آمار نصب شبکه شاد ۲۴ میلیون و ۶۳۴ هزار مورد بوده که حدود ۲۲ میلیون مورد مربوط  به خط تلفن های یونیک است. علاوه بر این  ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار کاربر در شبکه شاد حضور دارند که  ۱۳ میلیون کاربر هفتگی، ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر کاربر روزانه هستند.

وی افزود: احراز هویت برای ۱۲ میلیون و ۷۹۳ هزار دانش آموز معادل ۸۶ درصد انجام شده است. ۱۱۶ هزار مدیر مدرسه معادل۹۹.۸ درصد در شاد احراز هویت شده‌اند و تعداد ۷۳۱ هزار و ۸۹۳ نفر  معلم معادل ۹۸ درصد است در شبکه شاد احراز هویت شدند. اضافه بر این آمار حدود ۴۷ میلیارد پیام در سال گذشته در شبکه شاد مبادله شده است‌.

همچنین در ادامه اخوان شرکت ارتباط سیار همراه ایران گفت: در آستانه سال تحصیلی افتخار داریم همراه بدنه فعال ردر عرصه آموزش و پرورش کشور، معلمان، دانش آموزان و پرنسل باشیم. امسال همچون سال گذشته تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز شاد و خدمات فنی مورد نیاز را بر عهده داریم.

وی افزود: شبکه شاد پیشرفت‌هایی در سال گذشته داشته و خدمات متنوعی به آن اضافه شده است. علاوه بر  آن تلاش شده کیفیت‌های خدمات در سطح قابل قبولی باشد.

اخوان گفت: شاد در سال تحصیلی جدید برای کلیه مشترکین همراه اول و برای کلیه کاربران کاملا رایگان است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مونیتورینگ شاد گفت: یک مرکز مونیتورینگ فراهم شده که وظیفه اصلی آن مونیتور کردن آخرین وضعیت شبکه و کیفیت شاد است تا نقص فنی که در ارائه سرویس به جود آمده توسط تیم فنی برطرف کند.

اخوان در پایان گفت: بر اساس تصمیم رییس جمهور و رییس شورای عالی آموزش مجازی، ما به زودی فراخوانی را اعلام می‌کنیم تا از کلیه ظرفیت استارت آپی کشور که انگیزه طراحی بر روی شاد را دارند بهره ببریم. پس از اخذ مجوزهای لازم از آموزش و پرورش این خدمات هم در کنار سایر خدمات موجود شاد ارائه خواهد شد.

نظر شما