شناسهٔ خبر: 49683035 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آمار ثبت نام اعلام شد؛

چهارپنجم ظرفیت کاردانی به کارشناسی خالی ماند!/ قبولی ۴۴ هزار نفر

ظرفیت پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۱ هزار نفر بود که با اعلام نتایج نهایی تنها ۴۴ هزار نفر در این دوره پذیرفته شدند و به این ترتیب چهارپنجم ظرفیت خالی ماند.

صاحب‌خبر -

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی پذیرش با آزمون و همچنین رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ روز گذشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

وی افزود: ظرفیت پذیرش در دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در بخش با آزمون و بدون آزمون در مجموع ۲۲۱ هزار و ۲۹۸ نفر بود.

زرین آمیزی یادآور شد: در مجموع تعداد ۵۹ هزار و ۸۱۱ نفر نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در رشته های با آزمون و بدون آزمون ثبت نام و انتخاب رشته کرده بودند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با اعلام نتایج نهایی پذیرش در دوره های‌ کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۰ نفر قبول شدند.

به گزارش مهر، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در رشته های تحصیلی با آزمون در ۶ رشته در ۲۲ مرداد برگزار شد و پذیرش در ۴۵ کدرشته امتحانی کاردانی به کارشناسی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت گرفت.

نظر شما