شناسهٔ خبر: 49682553 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد به دنبال تربیت کارآفرینانی است که حوزه اشتغال را متحول کنند

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد به دنبال تربیت کارآفرینانی است که حوزه اشتغال و مهارت‌آموزی را متحول کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، اظهارکرد: آغاز سال تحصیلی، آغاز مسیری جدید برای رشد و پیشرفت جامعه است. باید گفت که وقتی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری تشکیل نمی‌شود و شاهد آمد و شد دانش آموزان در خیابان نیستیم، گویی جامعه هنوز در خواب است و زنده نشده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد دارای ۷۶۰ مدرسه و حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز است که جا دارد به تمامی این عزیزان سال تحصیلی جدید را تبریک عرض کنم. این دانشگاه دارای ۱۲۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی است که امیدواریم در سال تحصیلی جدید، شاهد فصل جدیدی از فعالیت این دانشکده‌ها باشیم.

بطحایی ادامه داد: سال تحصیلی گذشته در حوزه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی با خیز بسیار مناسبی مواجه بودیم که برنامه‌های عملیاتی آن در سال تحصیلی جدید به صورت تخصصی‌تر آغاز خواهد شد. این دانشکده‌ها مجموعه‌ای از اجزا را تشکیل می‌دهند که قرار است فصل جدیدی را در حوزه مهارت و کارآفرینی رقم بزنند.‌ امیدواریم این حوزه به سمتی برود که با همکاری مراکز مشاور شغلی، شرکت‌های کاربنیان و طرح‌هایی مانند طرح پویش، کار آفرینانی را تربیت کنند که بتوانند حوزه اشتغال و مهارت آموزی را متحول کنند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مدارس سما از لحاظ کیفیت باید جزو مدارس الگو در سند تحول آموزش و پرورش کشور باشند و قطعا در آینده نزدیک، مدارس سما نمونه عملیاتی سند تحول آموزش و پرورش خواهند شد.

وی گفت: امیدواریم مدارس و مراکز آموزشی سما بتوانند در سال تحصیلی جدید توجه جدی‌تری به حوزه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند. امسال اولویت اصلی دانشگاه آزاد، توجه به حوزه‌های فرهنگی و تربیتی و جبران کمبودها و کاستی‌ها به ویژه در ۲ سال گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما