شناسهٔ خبر: 49680655 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس: قرارداد با استرالیا درباره تسلیحات هسته‌ای نیست

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد قرارداد این کشور و آمریکا برای فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا، مربوط به تسلیحات هسته‌ای نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در سخنان خود در نشست مجلس عوام انگلیس به مسئله قرارداد تسلیحاتی این کشور و آمریکا با استرالیا پرداخت.

وی گفت: تشکر می‌کنم که به من فرصت دادید تا مسئله قرارداد بین استرالیا و آمریکا را توضیح بدهم.

والاس افزود: این قرارداد برنامه‌ای درباره تسلیحات هسته‌ای نیست، بلکه مربوط به فناوری پیشرانه‌های هسته‌ای است تا استرالیایی‌ها بتوانند قدرت راهبردی به دست آوردند. استرالیایی‌ها به این نتیجه رسیدند که این قدرت، برای مقابله با تهدیدات مناسب است.

شبکه تلویزیونی ب. اف. ام (BFMTV) فرانسه نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شورای دفاعی فرانسه صبح امروز سه شنبه به وقت پاریس در خصوص بحران مرتبط با زیردریایی‌ها و اقدام استرالیا در بر هم زدن قرارداد خرید ۱۲ فروند زیردریایی اتمی به ارزش ۵۶ میلیارد یورو از فرانسه، در کاخ ریاست جمهوری این کشور (الیزه) نشست خواهد داشت.

هفته گذشته، وقتی سه کشور انگلیسی زبان از توافق آکوس رونمایی کردند، فرانسه با خشم به آن واکنش نشان داد و سفرای خود را از کانبرا و واشنگتن برای رایزنی فراخواند.

انتهای پیام/

نظر شما