شناسهٔ خبر: 49679957 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

عزیزی در گفت‌وگو با ایسکانیوز؛

صحبت های حضرت آقا دلگرممان کرد

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو تاکید کرد که در دیداری که با رهبر انقلاب داشته اند صحبت های ایشان باعث دلگرمی ورزشکاران پارالمپیکی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ اصغر عزیزی قهرمان بازی های پارالمپیک توکیو در رشته تکواندو در گفت‌وگویی که با خبرنگار ایسکانیوز داشت در مورد کم کاری های مسئولان ورزش و دلگرمی های رهبر انقلاب به ورزشکاران پارالمپیکی صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانیم.

در راه کسب مدال طلا سختی های زیادی کشیدم 

المپیک و پارالمپیک مهم ترین آوردگاه ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد در آن شرکت کند. از نظر من اگر ورزشکاری صد تا طلای جهانی داشته باشد. به اندازه یک مدال طلای المپیک ارزش ندارد. همه می دانند که طلای المپیک خیلی مهم و با ارزش هست. در راه کسب مدال طلا سختی های زیادی کشیدم چرا که می دانستم اگر کوچکترین کوتاهی در این خصوص کنم باید تا آخر عمر پشیمان باشم. همیشه آرزو داشتم دل مردم کشورم را شاد کنم و پرچم مقدس کشورم را از سایر کشورها مخصوص آمریکا، روسیه، چین و بقیه بالاتر ببرم که خدارا شکر موفق به انجام این کار شدم.

فقط مدال بازی های آسیایی را کم دارم 

تمامی افتخارات بین المللی را کسب کردم و فقط قهرمانی بازی های آسیایی را کم دارم. به همین خاطر همانطور که برای المپیک جنگیدم با تمام توان نیز برای بازیهای آسیایی می جنگم تا با دعای خیر مردم بتوانم در این مسابقات نیز موفق شوم.

مقایسه پاداش های ما با دیگر کشورها خنده دار است

به نظرم درباره پاداش ها صحبت نکنم بهتر است چرا که اگر بخواهیم میزان پاداش ها را با سایر کشورها مقایسه کنیم خنده دار می شود. کشورهای اروپایی به قهرمان پارالمپیک یک میلیون دلار پاداش می دهند که تقریبا معادل ۲۷ میلیارد تومان می شود. در حالی که اینجا فقط ۲ میلیارد تومان برای قهرمان پارالمپیک در نظر گرفته اند. 

مسئولان ورزش کوتاهی می کنند

من ورزشکار عمر و جوانیم را برای ورزش گذاشتم تا باعث بالا رفتن پرچم کشورم بشوم به همین خاطر از مسئولان انتظار دارم که از لحاظ مالی تامین بشوم و دغدغه مالی نداشته باشم. مسئولان ورزش ایران کوتاهی می کنند و برای انجام اینطور کارها با سرعت لاک پشتی در حرکت هستند.

مسئولان فقط وعده دادند و عمل نکردند

پس از کسب مدال طلا و بازگشت به ایران در دیدارهایی که با بزرگان ورزش، نماینده ها، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستان میانه داشتم قول هایی داده شد ولی هیچکدام عمل نشد.

سایر ورزشکاران از فرمانداران و استانداران محل سکونتشان جوایزی همچون زمین یا واحد مسکونی گرفتند اما من فقط وعده شنیدم.

از آقای پولادگر و خسروی وفا تشکر می کنم

فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک هر آنچه در توان داشتند گذاشتند و تمام تلاششان را برای رسیدگی به مشکلات ما انجام دادند. همه ما برای حل مشکلاتمان هر ۲ یا ۳ هفته با ریاست فدارسیون جلسه داشتیم و هیچ عذر و بهانه ای در این خصوص نداشتیم چرا که ایشان تمام دغدغه های ما را می شنید و برای رفع آنها تلاش می کرد. جا دارد از آقای پولادگر ریاست فدراسیون و آقای خسروی وفا ریاست کمیته ملی پارالمپیک و همه دست اندرکاران تشکر کنم که باعث شدند من بتوانم این مدال خوشرنگ را به دست بیاورم.

تا به حال چنین میزبانی با کیفیتی ندیده بودم

شرایط مسابقات بسیار عالی بود و ژاپنی ها به بهترین نحو این مسابقات را برگزار کردند. بنده در این ۱۰ سالی که در مسابقات مختلف بین المللی شرکت می کنم هرگز چنین کیفیت و امکاناتی را ندیده بودم.

با دست شکسته در مسابقات شرکت کردم

از عملکرد خودم کاملا راضی هستم چرا که همیشه نهایت تلاش خودم را به کار می گیرم و در رویداد های مهم هیچ وقت کم نمی گذارم . همه عزیزان شاهد بودند که با دست ترک خورده یا بهتر بگویم با دست شکسته در مسابقات شرکت کردم و موفق شدم مدال طلا را به دست بیاورم.

رهبر انقلاب دستور دادند مسئولان به ورزشکاران رسیدگی کنند

در نشستی که با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان به مسئولان ورزش فرمودند که به ورزشکاران رسیدگی شود تا منفعل نشوند و سایر کشورها ورزشکاران ما را به سمت خود نکشانند و نیرو و سرمایه های ملی ایران را به کشور دیگر نبرند.

از مسئولین ورزش درخواست می کنم به این صحبت حضرت آقا توجه کنند و کاری نکنند که ما منفعل و دلسرد شویم.

مصاحبه از مجتبی احسانی

نظر شما