شناسهٔ خبر: 49677757 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین

تجمع فلسطینیان در نوار غزه برای حمایت از اسرا

شرکت کنندگان در تجمع، اسرای فلسطینی را قهرمانان خود دانستند و پلاکارد‌هایی با این مضمون در دست داشتند: گزینه‌های زیادی برای آزادی اسرا داریم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، عضو رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین با مشارکت در تجمع شمار زیادی از فلسطینیان در نوار غزه برای حمایت از اسرا اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مسئول اوضاع زندان‌ها و احتمال انفجار اوضاع در آنجا وجود دارد.

<div id="video-display-embed-code_7008638"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3226285/7008638?width=350&height=250"></script></div>

شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی، اسرای فلسطینی را قهرمانان خود دانستند و پلاکارد‌هایی حاوی تصاویر اسرای تونل آزادی با خود حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته شده بود ”گزینه‌های زیادی برای آزادی اسرا داریم“.

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه که در این تجمع شرکت داشت، به خبرنگار شهاب گفت: شش اسیر فلسطینی که خود را از زندان آزاد کرده بودند دوباره بازداشت شدند و این حق هر اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که خود را آزاد کند. اولین کاری که اسیر درصدد آن است، به دست آوردن آزادی است.

وی افزود: بدون شک اقدامات سرکوبگرانه و شکنجه اسرا و پراکنده کردن اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین بین بند‌های مختلف زندان‌ها و به رسمیت نشناختن جنبش جهاد اسلامی فلسطین باعث انفجار اوضاع می‌شود. بر همین اساس سازمان زندان‌ها و رژیم صهیونیستی را مسئول هر اتفاقی می‌دانیم که در زندان‌های این رژیم روی دهد.

خضر حبیب گفت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین عزم خود را برای حمایت از اسرای خود جزم کرده است. این کار بر همه افراد آزاده و فلسطینی و جنبش اسیر فلسطینی واجب است که حمایت خود را از اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کنند، زیرا رژیم صهیونیستی حق چنین کار‌هایی را ندارد و باید امور را به وضع سابق برگرداند تا زندان‌ها آرام شوند و اسرا در ثبات و آرامش زندگی کنند.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت حمایت از اسرا در نبرد قهرمانانه با رژیم اشغالگر تاکید کرد و از ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان و جنبش اسیر خواست، اجازه ندهند رژیم اشغالگر وحدت ملت فلسطین را به بازی بگیرد و وحدت ملی فلسطینیان را شرط پیروزی ملت بر دشمن دانست.

وی از جهانیان به سبب سکوت در برابر جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و اسرای فلسطینی به شدت انتقاد کرد و به تجاوزات مداوم دشمن و محاصره پی در پی آن علیه ملت فلسطین و اقدامات ظالمانه و شکنجه علیه اسرای قهرمان بخصوص پس از عملیات اخیر که نام فلسطین را اعتلا بخشید، اشاره کرد.

خضر حبیب گفت: اسرایی که سال‌ها و دهه‌های زیادی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بوده اند منتظر آزادی هستند همانگونه که ملت فلسطین منتظر آزادی از زندانی هستند که رژیم اشغالگر آن‌ها را در آن قرار داده است. وی مقاومت در همه عرصه‌ها را حق ملت فلسطین دانست که همه عرف‌ها و قوانین بین المللی نیز بر آن تاکید کرده اند.

وی تاکید کرد: کاری که اسرا کردند و تلاش دائمی آن‌ها برای آزاد کردن خودشان حق آنهاست و هیچ اسیری در هیچ شرایطی نباید به سبب این کار مجازات شود.

این عضو کادر رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه از اسرای فلسطینی خواست: وحدت جنبش اسرا را که دشمن درصدد از بین بردن آن و ایجاد اختلاف در آن است حفظ کنید. به نفع رژیم صهیونیستی است که بر اساس اصل ”تفرقه بینداز و حکومت کن“ شاهد نزاع شما با یکدیگر باشد. در هیچ شرایطی درباره وحدت جنبش اسیر سهل انگاری نکنید. وحدت ملت فلسطین شرط پیروزی بر دشمن است. وی تاکید کرد اصرار بر سرکوب جنبش جهاد اسلامی باعث می‌شود زندان‌ها آرامش نداشته باشند و آرامش در آن‌ها برقرار نشود.

وی ادامه داد: به جهاد و قیام خود ادامه می‌دهیم تا دشمن آرامش و ثبات نداشته باشد و برای آن مشکل درست می‌کنیم تا از سرزمین ما برود. مقاومت و جهاد ما قانونی است و طی آن فقط دشمن جنایتکار را هدف قرار می‌دهیم که سرزمین ما را هدف گرفته است.

خضر حبیب از صاحبان همه تخصص‌ها و طرف‌های بین المللی و سازمان ملل و دبیرکل آن و نیز سازمان حقوق بشر و صلیب سرخ خواست به وظیفه خود برای حمایت از اسرا عمل کنند. وی از ملت فلسطین خواست، برای مهار کردن این دشمن جنایتکار که اسرای فلسطینی را هدف گرفته است دست در دست یکدیگر بگذارند و دوشادوش یکدیگر حرکت کنند.

در همین حال؛ جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز اعلام کرد: ملت فلسطین و مقاومت آن از اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند و تا زمانی که اقدامات ظالمانه و سرکوبگرانه علیه اسرای جهاد اسلامی ادامه دارد، رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری، نوار غزه و مناطق اشغالی راحت نخواهد گذاشت و آرامش در زندان‌ها برقرار نخواهد شد.

 

 

نظر شما