شناسهٔ خبر: 49668409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ذخیره سازی 500 هزار لارو کپورماهیان در خراسان جنوبی برای نخستین بار

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی رهاسازی و ذخیره سازی 500 هزار لارو کپورماهیان( کپورمعمولی، آمور) در استان برای نخستین بار خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرهاد نایب زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره از فعالیت هایی بوده که مزایای فراوانی داشته که از جمله آن می توان به بهبود تولیدات زراعی و باغی از طریق غنی شدن آب استخرها و تولید محصولات سالم و ارگانیک، کمک به اقتصاد خانواده های کشاورزان، افزایش بهره وری از منابع آبی، افزایش تولید در واحد سطح و در نهایت تولید و ورود گوشت ماهی در سبد غذایی خانوارهای روستایی و شهری اشاره داشت.

وی با بیان اینکه در بهار امسال میزان تولید آبزیان گرم آبی در استخرهای پرورش ماهی استان ۴۶۳ تن، ماهیان سردآبی ۷ تن و در مجموع ۴۷۰ تن و در تابستان میزان تولید آبزیان گرم آبی در استان ۴۷۲ تن، آبزیان سردآبی ۸ تن و در مجموع ۹۵۰ تن بوده است، تصریح کرد: با توجه به این آمار مجموع تولید آبزیان در شش ماهه امسال در استان یک هزار و ۴۲۰ تن بوده است.

توزیع ۲۲۲ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه ماهی تیلاپیا در پنج باب مزرعه پرورش این ماهی در استان طی شش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با رهاسازی این تعداد ماهی تیلاپیا ۲۰ تا ۵۰ تن ماهی برداشت شود.

نایب زاده با اشاره به اینکه در شش ماهه امسال ۲۲۲ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در ۳۹۸ باب استخر دو منظوره پرورش ماهی در استان توزیع شده است، افزود: پیش بینی می شود با توزیع این میزان بچه ماهی گرم آبی شاهد میزان ۳۰۱ تن تولید ماهی در انتهای دوره برداشت گردد که ۷۰ درصد هزینه آن را کشاورزان پرداخت نموده اند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار رهاسازی و ذخیره سازی ۵۰۰ هزار لارو کپورماهیان( کپورمعمولی، آمور) در استان صورت گرفته است، اضافه کرد: این امر در راستای تأمین بچه ماهی در فصل رهاسازی ماهی انجام گرفته که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بازدهی خواهد داشت.

تولید 550 هزار قطعه ماهی زینتی در استان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تولید یک هزار و ۴۶۴  تن آبزیان خوراکی در استان در طی سال ۹۹ گفت: از این میزان ۳۷ تن ماهی سردآبی و یک هزار و ۴۲۷ تن ماهی گرم آبی بوده است.

نایب زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان تولید ماهیان زینتی در استان یک میلیون و ۲۷۴ هزار قطعه بوده است، یادآور شد: همچنین در شش ماهه امسال میزان تولید ماهیان زینتی در استان ۵۵۰ هزار قطعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۶۵ استخر دو منظوره و ۱۰ سد و آبندان برای پرورش ماهی در استان فعال هستند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ی

نظر شما