شناسهٔ خبر: 49667334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

دانش آموزان متوسطه دوم و اول به ترتیب واکسینه می‌شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که دانش آموزان متوسطه دوم و اول به ترتیب واکسینه می‌شوند، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم در وهله اول و پایه های یازدهم، دهم، نهم، هشتم و هفتم در مرحله بعدی انجام می‌‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهرزاد حمیدی روز دوشنبه درباره جزییات واکسیناسیون دانش آموزان افزود: واکسیناسیون برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت سه میلیون واکسن برای دانش آموزان سفارش داده است که تا هفته آینده وارد کشور می شود. واکسنی که به کشور وارد می شود، می تواند واکسیناسیون مقطع دوم متوسطه را پوشش دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین پیش از واکسیناسیون دانش آموزان کلاس دوازدهم، واکسیناسیون‌دانش آموزان استثنایی انجام می شود.

حمیدی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در موضوع واکسیناسیون‌دانش آموزان تابع تصمیمات وزارت بهداشت است، گفت: براساس صحبت های مطرح شده در جلسه مشترک با وزارت بهداشت، واکسیناسیون‌دانش آموزان در مدارس به صورت مدرسه محوری انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان براساس اطلاعیه وزارت بهداشت انجام می شود و آموزش و پرورش در این موضوع از وزارت بهداشت تبعیت می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره عکس دار نبودن شناسنامه دانش آموزان هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون اظهار داشت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد، دانش آموزان می توانند با مدارک لازم به محل واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدارس و مراکز آموزشی از اسفند سال ۹۸ تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل شد و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت.

اما اکنون پس از گذشت حدود ۱۸ ماه از آموزش مجازی، کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به دلیل آثار روانی و اجتماعی آموزش مجازی، حضور دانش آموزان در مدارس را بسیار ضروری می دانند.

آموزش و پرورش پس از کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس به صورت تدریجی با حفظ سلامت دانش آموزان را از آبان ماه در دستور کار قرار داده است.

 همچنین در راستای  بازگشایی مدارس و حفظ سلامت دانش آموزان، در وهله اول واکسیناسیون معلمان، کادر مدرسه و رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت، سپس واکسیناسیون دانش آموزان متوسطه دوم انجام می شود.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ شهریور در اطلاعیه ای از باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین  اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳) خبر داد.

براساس این اطلاعیه حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق این سامانه  خواهد بود.

نظر شما