شناسهٔ خبر: 49647234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام ۱۲۰۰ زائر اربعین از استان قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ۷۰۰ نفر در قالب ۵۶ موکب و ۵۰۰ نفر هم از طریق حج و زیارت استان به سفر زیارتی اربعین می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست ستاد ساماندهی اربعین با بیان اینکه برنامه ریزی‌های لازم از سوی حج و زیارت و عتبات عالیات برای اعزام زائران اربعین استان انجام شده است، گفت: برای دومین سال، دلدادگان امام حسین (ع) به دلیل شیوع کرونا از زیارت اربعین محروم می‌شوند.

وی افزود: هزار و ۲۰۰ نفر سهمیه زائران اربعین به استان قزوین اختصاص یافته که ۷۰۰ نفر در قالب ۵۶ موکب و ۵۰۰ نفر هم از طریق حج و زیارت استان قزوین به سفر زیارتی اربعین می‌روند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، داشتن تست پی سی آر منفی، برای همه زائران الزامی است.

وی افزود: زائران اربعین حتماً باید دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

حبیبی تصریح کرد: تمامی مرز‌های زمینی به سمت عراق بسته است و تردد زائران اربعین فقط به صورت هوایی امکانپذیر است.

واکسیناسیون زائران اربعین استان قزوین

طاهرخانی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان نیز در این نشست با بیان اینکه هزار دز واکسن کرونا به موکب‌های اربعین استان قزوین اختصاص یافته است، گفت: ۹۰ درصد از زائران اربعین استان، دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی افزود: تا ٢٤ ساعت آینده ویزای اربعین نیز برای زائران استان صادر می‌شود.

طاهرخانی تصریح کرد: در استان نیز همزمان با روز اربعین، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد مردمی اربعین هم در استان تشکیل شده است و برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهند کرد.

برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین

برزگر، دبیر ستاد اربعین استان نیز با بیان اینکه موکب‌های اربعین استان قزوین در ۴ قرارگاه برنامه ریزی شده اند، گفت: همزمان با روز اربعین، مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین، به سمت مزار شهدای گمنام به صورت خودرویی، برگزار می‌شود.

صدور ۴۲۰ گذرنامه اربعین

دمیرچی، مدیر حج و زیارت استان قزوین نیز با بیان اینکه ۵۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی از سوی حج و زیارت استان به کربلا اعزام می‌شوند، گفت: تا به امروز ۴۲۰ گذرنامه زائران اربعین صادر شده است.

وی افزود: هزینه رفت و برگشت هوایی زائران اربعین ۵ میلیون تومان است.

به گفته مدیر حج و زیارت استان قزوین، زائران اربعین ۷۲ ساعت قبل از اعزام باید آزمایش پی سی آر بدهند و برگه آزمایش نیز باید به زبان انگلیسی باشد.

اعزام ۳۲ روحانی استان قزوین به کربلا

حجت الاسلام زهرایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز با بیان اینکه ٣٢ نفر از روحانیان استان برای تبلیغ به کربلا می‌روند، گفت: دسته عزاداری به مناسبت اربعین برگزار نمی‌شود و مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین هم با رعایت فاصله فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما