شناسهٔ خبر: 49641937 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پایان کلاس قرآن طرح اوقات و فراغت در سقز

سحر مرادی

کلاس های طرح اوقات و فراغت تابستان در خانه قرآن سبحان با حضور بیش از 30 دانش آموز در مقاطع مختلف سنی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

  به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ آمنه عزیزی مدیر خانه قرآن سبحان شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: این مرکز قرآنی از سال۹۶ با کسب مجوز از سوی اداره تبلیغات اسلامی سقز، فعالیت آموزشی ـ تبلیغی خود را آغاز کرد و تاکنون در برپایی دوره‌های مختلف قرآنی، برای همه گروه سنی موفق بوده است.

وی در خصوص تعداد قرآن آموزان اظهار داشت: تاکنون حداقل ۱۵۰نفر از دانش آموزان(دختر وپسر) و ده نفر از والدین در کلاس‌های قرآن شرکت کردن و آموزش دیدند.

وی گفت:حدودا ۲۰۰نفر از دانش‌آموزان هم مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت‌های کانون‌ها (مسابقه نقاشی باموضوع قدس انشا محله همدل مسابقات قرآنی ختم جمعی قرآن درماه مبارک رمضان مراسم مولودی خوانی و محفل های انس با قرآن) شرکت کردند.

عزیزی اظهار کرد: بچه‌ها بیشتر از ۶سال تا۱۶سال هستند و والدین از ۲۷سال تا۳۵سال هستند که در فعالیت‌های خانه قرآن سبحان مشارکت دارند.

وی به گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: طرح آموزش قرآن مدارس را برای دانش‌آموزان از یک سال پیش شروع کردیم و درصددیم این طرح را در سالتحصیلی جاری بای دانش‌آموزان ادامه دهیم.

عزیزی شکوفایی استعدادهای قرآنی را زمینه‌سز تقویت بعو معنوی جامعه دانست و بیان کرد: استقبال مخاطبان این خانه قرآنی از حفظ موضوعی قرآن کریم گامی موثر برای شکوفایی استعداد نوجچوانان و جوانان و بچه‌های مسجدی بود.

وی در خصوص ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ قرآنی اظهارکرد: فضای مجازی برخلاف تصور اگر کنترل و هدایت شود فضای بسیارخوبی است و دانش‌آموزان با استفاده از این فضا می‌توانند پیشرفت کنند. مدیر خانه قرآن سبحان شهرستان سقز اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها نیز از دیگر فعالیتهایی بوده است که توسط این خانه قرآن به‌ویژه در ایام تابستان پیگیری و دنبال شد.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما