شناسهٔ خبر: 49638367 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تسلط کامل نیروهای صنعاء بر یک منطقه راهبردی در مأرب

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در درگیری‌های سخت اخیر با نیروهای ائتلاف سعودی بر یک منطقه مهم در شمال مأرب مسلط شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نبردها میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و عناصر «القاعده» در شمال غرب «مأرب» شدت گرفته است.

در همین ارتباط منابع محلی به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء طی نبردهای سخت ساعات گذشته موفق شدند به صورت کامل بر منطقه راهبردی «وادی نخلا» (در شمال مأرب) مسلط شوند.

در ادامه این گزارش تأکید شد، تسلط نیروهای صنعاء بر وادی نخلا پس از درگیری‌های شدید با عناصر ائتلاف سعودی و القاعده و نیز پشتیبانی هوایی گسترده ائتلاف از نیروهایش صورت گرفته است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از تسلط بر وادی‌ نخلا، استقرار نیروهای خود در این منطقه و اطراف آن را بیشتر کردند تا آماده دفع هرگونه حمله احتمالی طرف مقابل باشند.

نیروهای دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در ماههای گذشته با ادامه پیشروی‌های میدانی مساحت قابل توجه‌ای را در دو استان مأب و البیضاء به کنترل خود در آوردند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته پیش از آزادسازی دو شهرستان « مجزر» و «رغوان» به مساحت ۱۶۰۰ کیلومتر مربع خبر داد. چند روز پیش از آن نیز دو شهرستان «رحبه» و «ماهلیه» با ۱۲۰۰ کیلومتر مربع به دست نیروهای صنعاء افتاد تا مجموع مساحتی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو عملیات از استان مأرب آزاد کردند به ۲۸۰۰ کیلومتر مربع برسد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

نظر شما