شناسهٔ خبر: 49635288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

طرح منع تردد شبانه و مشکل آفرینی مالی – اجتماعی برای مردم

منع تردد شبانه بازی با جیب مردم است، آنهم در این شرایط بد اقتصادی

پاندمی کرونا و محدودیت هایی که از ناحیه شیوع آن بر اجتماع، اقتصاد و معیشت مردم وارد شده است موجب شده تا عمده کسب و کارها و منابع درآمدی مردم تحت تأثیر قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی: پاندمی کرونا و محدودیت هایی که از ناحیه شیوع آن بر اجتماع، اقتصاد و معیشت مردم وارد شده است موجب شده تا عمده کسب و کارها و منابع درآمدی مردم تحت تأثیر قرار بگیرد.

به گزارش بولتن نیوز، در واقع استمرار شرایط مذکور باعث شده تا زندگی آحاد جامعه تحت الشعاع اقداماتی باشد که از سوی متولیان امر انجام می گیرد. بطوریکه دولت به عنوان متولی برنامه های تنبیهی – تشویقی در این باره در راس امور مبتنی بر برقراری ضوابط و قوانین می باشد. یکی از مواردی که این روزها به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است حواشی موجود پیرامون مقابله و پیشگیری از ابتلا و شیوع ویروس کرونا می باشد. طرح ممنوعیت تردد شبانه یکی از مواردی است که این روزها بیشتر از شرایط و دلایل شیوع ویروس کرونا مورد توجه عموم مردم می باشد و به دغدغه آنها تبدیل شده است.

واقعیت این است که دو دیدگاه مختلف نسبت به طرح منع تردد شبانه در میان مردم و مسئولان وجود دارد؛ دو دیدگاهی که در تفاوت و در تضاد مبنایی معناداری با هم قرار دارند؛ در حقیقت این دو دیدگاه نشأت گرفته از جهت گیری های موجود در جامعه از دو منظر می باشد که نه نمی توان آن را انکار کرد و نه می توان آن را نادیده گرفت.

دیدگاه اول که در چارچوب نگاه مدیریتی سامان یافته است طرح مذکور را روندی در جهت فرهنگ سازی عمومی در این باره با نظارت دستگاه های ذیربط می داند. دیدگاه دوم در این باره نگاهی است که عمدتاً در میان مردم رواج دارد. در واقع در نگاه مردم و در باور عموم طرح منع تردد شبانه، با انگیزه های مالی صورت گرفته است. بطوریکه در نگاه مردم دلیل اصلی از برقراری و اعمال چنین طرح هایی اجرای شیوه نامه ها یا پروتکل های پیشگیری نیست بلکه با انگیزه های مالی اتفاق می افتد و با اعمال جریمه نسبت به شکستن قوانین مربوطه، متخلفین که مردم هستند را نقره داغ می کنند. این در حالی است اگر صحبت های مردم ملاک قرار دهیم از شرایط موجود که بر اثر کرونا بر معیشت آنها مستولی شده است اظهار نارضایتی می کنند و طرح مذکور عاملی جهت فشار بر خود می دانند؛ بطوریکه می توان ادعا کرد که طرح های مذکوز نه تنها بر دامنه مشکلات آنها افزوده است بلکه بار سنگینی را در شرایط نامناسب اقتصادی موجود(ناشی از کرونا و تحریم های ظالمانه)، بر دوش آنها گذارده است.

در حقیقت یکی از مواردی که در راستای لغو منع تردد شبانه باید مورد توجه باشد در نظر گرفتن شرایط این روزهای مردم است؛ از این رو لغو طرح منع تردد شبانه باید با این هدف انجام بگیرد که اولاً فشار مالی از شرایط مذکور از دوش مردم برداشته شود؛ دوم اینکه به دلیل شرایط سخت اقتصادی موجود، با لغو این طرح می توان تا اندازه ای از میزان مشکلات مردم کاست و بالاخره سوم اینکه با لغو ممنوعیت تردد شبانه عملاً به شائبه های موجود در این باره پاسخ داده خواهد شد.

نظر شما