شناسهٔ خبر: 49634531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز به کار دومین دوره کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر در ساوجبلاغ

دومین دوره کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر ۲۷ شهریور مصادف با روز ملی شعر و ادب فارسی در شهرستان ساوجبلاغ آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در آیین آغاز این کنگره ملی که شامگاه 27 شهریور ماه در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رییس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر این فریضه الهی را یکی از وظایف اجتماعی جامعه اسلامی دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن بر جنبه اجتماعی و مردمی بودن این واجب فراموش شده تاکید کرد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه ترویج ک احیاء امر به معروف و نهی از منکر استفاده از ابزار هنر است و کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ساوجبلاغ به این مهم عینیت بخشیده است.

 

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ و رییس کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر در سخنانی با تاکید بر روح مودت و مهربانی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضمن اشاره به آثار این مودت و مهربانی در جامعه یکی از آثار امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد روح یک پارچگی و وحدت در بین آحاد جامعه دانست.

 

در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسین علاءالدین دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر با ارائه گزارشی از برگزاری اولین دوره این کنگره اظهار داشت: بازتاب ملی و بین‌المللی این کنگره نشان دهنده  اثر گزاری این کنگره بوده است و برگزاری این کنگره عینیت بخشی به فرمایش همیشگی مقام معظم رهبری پیرامون استفاده از ابزار هنر در راستای ترویج ارزش هاست.

علاءالدین افزود: شاعران سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به فراخوان کنگره در صفحات اطلاع رسانی کنگره در فضای مجازی آثار خود پیرامون موضوعات فراخوان کنگره را به دبیرخانه این کنگره ارسال نمایند.

انتهای پیام/ب

نظر شما