شناسهٔ خبر: 49634373 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار کشور مطرح کرد؛

افت ۷۰ درصدی تولید و فروش لوازم التحریر در ایام کرونا / چک‌های برگشتی و دپوی کالا در انبارها

اسفند ۹۸ مدارس تعطیل و آموزش‌ ها به صورت غیرحضوری ادامه یافت احتمال غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی امسال نیز بالاست همین امر سبب شده تا مصرف نوشت‌ افزار تا حد زیادی کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

محمودرضا صنعتکار؛ رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز با تاکید بر اینکه صنف نوشت افزار در ایام کرونا ضربه بسیار زیادی خورده است افزود: تولید اقلامی مثل دفاتر، خودکار، جامدادی، کوله پشتی در این ایام بسیار کم شد و ضرر زیادی به این صنف وارد شد.

وی ادامه داد: تولید و فروش اقلامی از جمله پاک کن، مداد مشکی و قرمز ۷۰درصد ، کوله پشتی، جامدادی، دفتر، خودکار ۹۰درصد و مداد رنگی و خمیر بازی  با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شدند ولی در مجموع در ایام تعطیلی مدارس به دلیل محدودیت های کرونایی ۷۰درصد کاهش فروش نوشت افزار و لوازم التحریر داشتیم.

صنعتکار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان جدا ولی مکمل هم هستند اطلاعاتی که بنده دارم خوشبختانه هیچ واحد فروشی در این ایام تعطیل نشد ولی تعداد چک های برگشتی و دپوی کالا در انبار تولیدکنندگان بسیار زیاد بود.

رئیس هیأت مدیره و دبیر انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار کشور افزود: مهم ترین مشکلی که صنف ما با آن درگیر است علاوه بر کرونا، سومدیریت ها و اجرای قوانین دست و پاگیر عامدانه است بدین معنا که تحریم های بانک مرکزی در خصوص عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه بسیر زیاد که این کار نیز موجب صدمه به این صنف شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر بانک مرکزی، وزارت نیرو نیز با قطعی های مکرر آب و برق موجب ضرر و زیان تولیدکننده شده اند. همین اواخر کارخانه بنده با ۴۸ ساعت قطعی آب مواجه بود چگونه میتوان با این شرایط تولید کرد؟ مسئولینی که بدون هیچ اطلاعی از وضعیت موجود پست . مقام میگیرند ضربه محکم تری به تولید میزنند تا تحریم های خارجی.

صنعتکار گفت: تحریم های خارجی را میتوان دور زد ولی تحریم های داخلی است که تولیدکننده را اذیت میکند.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما