شناسهٔ خبر: 49634118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۵ درصد مدارس روستایی کردستان به اینترنت پرسرعت متصل است

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ مدرسه روستایی، معادل ۶۵ درصد مدارس روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم ادریسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲ هزار و ۸۹۸ مدرسه شهری و روستایی در استان تاکنون ۲ هزار و ۱۴۱ مدرسه یعنی ۷۳ درصد به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مدارس شهری کردستان به اینترنت متصل است، افزود: در مجموع تاکنون ۹۴۱ مدرسه شهری و یک هزار و ۲۰۰ مدرسه روستایی در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: در قروه ۱۰۴ مدرسه شهری و ۱۱۳ روستایی، سروآباد ۲۱ مدرسه شهری و ۷۸ روستایی، بانه ۸۳ مرکز آموزشی شهری و ۱۰۰ روستایی و در بیجار نیز ۷۲ مدرسه شهری و ۱۱۱ روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

ادریسی اضافه کرد: در سنندج ۲۷۲ مدرسه شهری و ۱۷۵ روستایی، کامیاران ۶۵ مدرسه شهری و ۱۱۲ روستایی، سقز ۱۳۲ مرکز آموزشی شهری و ۱۳۰ روستایی، دهگلان ۴۳ مدرسه شهری و ۱۱۶ روستایی، دیواندره ۳۷ مدرسه شهری و ۱۳۹ روستایی و مریوان ۱۱۲ مدرسه شهری و ۱۲۶ روستایی اینترنت پرسرعت دارند.

وی با بیان اینکه اینترنت این مدارس تا ۲ سال به صورت رایگان خواهد بود، گفت: در این ۲ سال سهم ماهانه مدارس یک شیفت از اینترنت رایگان ۳۰ گیگابایت، مدارس ۲ شیفته ۵۰ گیگابایت و مراکز آموزشی سه شیفته نیز ۷۰ گیگابایت است.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از ۷۵ درصد است.

نظر شما