شناسهٔ خبر: 49630405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اسلامی برنامه‌ای برای مذاکره درباره برجام در وین ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اظهار کرد که برنامه ای برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای در وین ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، محمد اسلامی اظهار کرد: در جریان سفر آینده خود به وین برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، در مورد احیای توافق هسته‌ای مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: این سفر به منظور شرکت در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده است؛ در این سفر هیچ مذاکره‌ای در مورد توافق هسته‌ای انجام نمی‌شود، زیرا مسئولیت چنین مذاکراتی با من نیست.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه گفت که محمد اسلامی برای شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، که از ۲۰ تا ۲۴ سپتامبر برگزار می‌شود به وین سفر می‌کند.

به گفته میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، موافقت‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در وین نشان دهنده آمادگی تهران برای همکاری نزدیک در زمینه فعالیت‌های راستی آزمایی در تأسیسات هسته‌ای آن است.

از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیای کبیر، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است.

طرفین در مورد لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، انجام تعهدات خود در حوزه هسته‌ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می‌کنند.

نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی‌های جداگانه این با فرستادگان آمریکایی دارند.

در ابتدا، انتظار می‌رفت که هیئت‌ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.

نظر شما