شناسهٔ خبر: 49627929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بعد از عملیات آزادی در زندان «جلبوع» چه گذشت؟

یکی از اسرای فلسطینی که پس از پایان محکومیتش به تازگی از زندان جلبوع آزاد شده شرایط زندان را بعد از موفقیت عملیات تونل و خروج ۶ مبارز فلسطینی از این زندان بسیار مخوف بازگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "فارس خلیفه" اسیر فلسطینی که به تازگی از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده است در گفتگویی با شبکه الجزیره ابعاد جدیدی از سرکوب و اقدامات وحشیانه نظامیان اسرائیلی را ساعاتی بعد از موفقیت شش مبارز فلسطینی در کسب آزادی،  برای مخاطبان تشریح کرد.

او در این رابطه می‌گوید: طی 15 سالی که در زندان جلبوع گذرانده بود اقدامات ضد انسانی به آن شکلی و در آن سطح از وحشیگری که زندانبانان اسرائیلی بعد از موفقیت شش مبارزه فلسطینی در کسب آزادی خود مرتکب شدند را به چشم ندیده بودند.

وی در رابطه با شب حادثه می‌گوید: نیمه شب 6 سپتامبر جاری بود که نیمه‌های شب آژیر در زندان به صدا در آمد و نیروهای امنیتی به شکل سراسیمه مشغول بازرسی بندهای مختلف شدند، زندانیان علت این تهاجم علیه اسرا نمی‌دانستند در حالیکه نیروهای امنیتی به شدت اسرا را سرکوب کرده و کار بازرسی را هم همزمان انجام می‌دادند.

صبح روز بعد به زندانیان اجازه هواخوری داده نشد، تا بعد از آن او و بقیه هم بندانش مطلع شوند که شماری از زندانیان این زندان موفق شدند آزادی خود را بازیافته و از زندان بگریزند.

آنها در آن زمان فهمیدند که این حمله وحشیانه از سوی زندانبانان و نیروهای امنیتی به چه دلیلی بوده است.

این آزاده فلسطینی در ادامه افزود: جلبوع یکی از امنیتی‌‌ترین زندان‌های نه نتها اسرائیل بلکه کل خاورمیانه محسوب می‌شود که در آن شدیدترین تدابیر امنیتی اعمال می‌شود، در واقع جلبوع یک گاوصندوق است که از همه طرف بسته است.

وی در رابطه با ابزارهایی که اسرای فلسطینی برای حفر تونل از آن استفاده کردند هم ضمن رد آن چه که شبکه‌های اسرائیل در مورد ابزارهای به کار رفته در این اقدام ذکر کرده‌اند گفت: اسرای فلسطینی از قاشق و پایه یک صندلی پلاستیکی برای انجام این کار استفاده کردند، در حالی که قلم و آویز لباس که رسانه‌های عبری زبان آن را منتشر می‌کنند، در واقع وسایلی بودند که اسرا در حین خروج به زمین انداختند تا بدانند آیا کسی متوجه آنها شده است یا خیر؟

به گفته این اسیر سابق در بند در زندان جلبوع تاکید کرد: رسانه‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند با دروغ گویی و نشر اکاذیب بر شکست خود و تنگنایی که این عملیات برای اسرائیل به وجود آورده سرپوش بگذارند.

فارس خلیفه در رابطه با تاثیر این عملیات بر روحیه بقیه اسرای فلسطینی در زندان گفت: به محض دانستن خبر فرار شش اسیر فلسطینی اسرای جلبوع را موجی از شور و شعف در بر گرفت اما با این حال نگرانی‌‌هایی از واکنش‌های وحشیانه اسرائیلی‌ها علیه اسرای فلسطینی نه تنها در جلبوع بلکه در تمام زندان‌های اسرائیل هم به وجود آمد.

وی در مورد شرایط زندان هم گفت: بعد از این حادثه زندان برای دو روز کاملا بسته شد، تمامی خدماتی که اسرای فلسطینی در زندان از آن بهره مند بودند نیز از دسترس خارج شدند و به نحوی می‌توان گفت که مسئولین زندان به وحشیانه‌‌ترین شکل ممکن به عقده گشایی علیه اسرا پرداختند.

او در عین حال خبر داد، اسرای فلسطینی هم بعد از آن دست به اقدامات متقابل زده و تهدید به اعتصاب غذا کردند در حالی که مسئولین احزاب و گروه‌های فلسطینی در زندان های اسرائیل هم به مسئولین آن خبر دادند در صورت ادامه این رفتار آنها کنترلی بر اعضای خود نخواهند داشت.

انتهای پیام/

 

نظر شما