شناسهٔ خبر: 49626393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ساوه:

قصور در اجرای سریع طرح اقدام ملی مسکن پذیرفتنی نیست

علی فرقانی

فرماندار ساوه گفت: هرگونه قصور و کوتاهی در اجرای سریع طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان پذیرفتنی نیست و با مقصرین برخورد قانونی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

علی میرزایی شنبه ۲۷ شهریورماه در نشست بررسی پروژه طرح اقدام ملی مسکن ساوه که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و پیمانکاران برگزار شد، با تاکید بر تسریع در اجرای این طرح در شهرستان ساوه اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن ملی در کشور یک اقدام خوب برای کنترل قیمت مسکن و همچنین خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد بود که در ساوه نیز این طرح با حدود دو هزار واحد از سال گذشته کلید خورد.

وی از طرح اقدام ملی به عنوان یک طرح ماندگار و ارزشمند یاد کرد و افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در شهرستان ساوه به دلیل مزیت مهاجر پذیر بودن و استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور، لذا تامین مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهرستان است و طرح اقدام ملی مسکن توانسته است بخشی از این مشکل را برطرف کند.

فرماندار ساوه با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف برای تسریع در روند ساخت‌وساز این واحدها گفت: تامین سیمان و بتن از مهمترین موانع پیش رو در ماه‌های اخیر بود که با تدابیر اندیشیده شده و انتقال آن به بورس علاوه بر کاهش قیمت، دست دلال و واسطه‌ها را از بازار این کالای اساسی در ساختمان سازی قطع کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه مشکلات احصا شده مسکن ملی که در حیطه اختیارات شهرستان باشد برطرف خواهند شد، افزود: برخی از مشکلات در سطح کلان است که تلاش برای رفع آنها در حال انجام است و برخی نیز در سطح شهرستان و استان قابل حل است که با همفکری و هم اندیشی با مسئولان برطرف خواهد شد.

وی با تاکید مجدد بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه های طرح اقدام ملی مسکن به منظور پیشگیری از افزایش قیمت تمام شده اظهار کرد: تعلل هیچ پیمانکاری در اجرای این طرح‌ها قابل قبول نیست. پیمانکاران خودشان برای اجرای این پروژه‌ها اعلام آمادگی کردند و اجباری برای بکارگیری آنها نبوده بنابراین اگر توان و ظرفیت کار ندارند باید کنار بروند تا شرکت‌های قویتری کار را دنبال کنند. در صورت کندی در عملیات ساخت پروژه و عدم جبران عقب‌ماندگی، پیمانکار دیگری جایگزین خواهد شد.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه تاخیر در روند ساخت و ساز تنها موجب افزایش قیمت برای متقاضی می‌شود افزود: مهندسان ناظر در این پروژه‌ها باید به درستی و دقت روند ساخت و ساز را نظاره کنند چراکه هرگونه قصور با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

وی با قدردانی از دستگاه‌های خدمات رسان در راستای تسهیل زیرساخت‌های طرح اقدام ملی مسکن اضافه کرد: تمام توان مدیریت شهرستان برای اجرای مسکن ملی به کار گرفته خواهد شد و مردم بدانند موضوع ساخت مسکن ملی در ساوه با جدیت دنبال خواهد شد.

او بیان کرد: سیاست راه و شهرسازی حمایت از متقاضیان این طرح با کاهش آورده شخصی و افزایش میزان اعطای تسهیلات است تا برای متقاضیان تنفسی در مسیر پرداختی‌ها صورت گیرد و با تسهیلات بانکی از متقاضیان حمایت شود.

انتهای پیام

نظر شما